انتقاد تند علی مطهری از مجمع تشخیص: سهمیه واکسن از دستمان رفت

«نتوانستیم ۵۰ میلیون دلار مبلغ سهمیه ایران از واکسن کرونای سازمان جهانی بهداشت برای هشت میلیون ایرانی را منتقل کنیم»

علی مطهری، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی- همشهری‌ آنلاین

به گزارش ایلنا، علی مطهری در توئیتر خود نوشت: «به خاطر اینکه در لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف قرار داریم نتوانستیم ۵۰ میلیون دلار مبلغ سهمیه ایران از واکسن کرونای سازمان جهانی بهداشت برای هشت میلیون ایرانی را منتقل کنیم و سهمیه ایران باطل شد. مجمع تشخیص مصلحت نظام باید پاسخگو باشد.»

هفته گذشته اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور ایران از موافقت علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، با تمدید مهلت بررسی لوایح پولشویی و تامین مالی تروریسم در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

اما احمد توکلی و محسن مجتهد شبستری،‌ دو عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز دوشنبه ۲۴ آذرماه در گفت‌وگوهایی جداگانه از دستور آقای خامنه‌ای در این زمینه ابراز بی‌اطلاعی کردند.

سرانجام خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از «موافقت رهبر انقلاب با بررسی مجدد لوایح اف‌ای‌تی‌اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام» خبر داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محمود صادقی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با ذکر این خبر در توییتی نوشت: «اکنون کسانی که با مسکوت گذاشتن این لوایح، هم‌سو با ترامپ معیشت و کسب و کار مردم را مختل کردند پاسخگوی ندانم‌کاری خود باشند.»

از سویی، امروز دوشنبه علی بیگدلی استاد دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با فرارو گفت: «خروج از لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف ممکن است موجب رفع کامل تحریم‌ها علیه ایران نشود، اما باقی ماندن در آن قطعا یک نوع خودتحریمی است که می‌تواند اثر تحریم‌ها علیه ایران را دو چندان کند.»

او اضافه کرد: « این موضوع موجب شد ایران نتواند مطالبات خود را از کشور‌هایی مانند کره جنوبی، چین، هند و عراق و... دریافت کند؛ بنابراین برای رفع این مشکل و حل مشکلاتی که بر سر راه موضوعاتی مانند خرید واکسن کرونا وجود دارد، باید در اف‌ای‌تی‌اف عضو شویم.»