تلویزیون ایندیپندنت دریچه‌ای نو به جهان

«تلویزیون ایندیپندنت» را می‌توانید روی تلفن، لپ‌تاپ، کامپیوتر یا تبلت خود تماشا کنید

لطفا برای تماشای مجموعه جدید «تلویزیون ایندیپندنت» وقت بگذارید و ببیند که گروه ما تاکنون چه خلق کرده است

این هفته، داستان هیجان‌انگیز ایندیپندنت آغاز می‌شود.

حدود پنج سال پس از اقدام سنت‌شکنانه ما در انتقال از رسانه چاپی به نشر کاملا دیجیتال می‌گذرد و ما اولین روزنامه مهم دنیا بودیم که این جهش را با موفقیت انجام دادیم. اینک ما راه‌اندازی تلویزیون ایندیپندنت را اعلام می‌کنیم که شامل اخبار، هنر، سبک زندگی، ورزش و تصاویر زنده ویدیویی در کنار مطالب نوشتاری است.

«تلویزیون ایندیپندنت» (independent.tv) را می‌توانید روی تلفن، لپ‌تاپ، کامپیوتر یا تبلت خود تماشا کنید. در تلویزیون،‌ شما بخش تازه‌ای از وب‌سایت ما را خواهید دید که متن نوشتاری در درجه دوم اهمیت قرار می‌گیرد و روزنامه‌نگاران ما –از جمله بسیاری نام‌های آشنا و البته چهره‌هایی که به‌زودی آشنا خواهند شد – داستان‌های خود را با کمک تصاویر ویدیویی و گرافیک‌ پویا برای شما تعریف می‌کنند.

این تحول در میان همه همکاران ما هیجان زیادی ایجاد کرده و چالش‌های تازه‌ای در زمینه خلاقیت، تکامل مهارت و تدارکات به وجود آورده است. مثل همیشه، اشتیاق کارکنان پراستعداد ایندیپندنت، راهگشای ما بوده است.

بخت با ما یار بود که بسیاری از همکارانمان با کار در قالب ویدیو بیگانه نیستند. بل ترو، گزارشگر ما در بیروت، همیشه در سفرهای خاورمیانه‌ای‌ خود دوربین و میکروفن حرفه‌ای همراه داشت، حتی زمانی که  سردبیران در بازگشت به لندن یا نیویورک، ملزم به ارسال گزارش تصویری نبودند، این کار را انجام می‌دادند.

توانایی دیدن تحولات به چشم خود، هر گزارشی را غنی می‌کند و شنیدن کی بود مانند دیدن، حقیقت دارد؛ در واقع حس کردن عواطف زندگی‌هایی است که با درگیری‌ها و سختی‌ها دست به گریبان بوده‌اند.

جلوی دوربین، سایمون کالدر چهره‌ای آشنا در صفحه تلویزیون است؛ در اخبار بی‌بی‌سی، اسکای نیوز، آی‌تی‌ان و هرگاه که خبرهای مهم مربوط به سفر می‌رسد. یادم می‌آید که شخصی، درست زمانی که یکی از گزارشگران جایگزین، اخبار را گزارش می کرد، در توییتی نوشت:«برای سایمون دعا کنید». 

اگر برای هر بار گله وشکایت یک سردبیر خبر ایندیپندنت که به صفحه تلویزیون نگاه می‌کرد و می‌گفت: «تعجبی ندارد که نمی‌توانم کالدر را گیر بیاورم...»، یک پنی گرفته بودم، تا حالا ثروتمند شده بودم. ولی حالا می‌توانیم کالدر را مشغولتر از قبل نگه داریم، و خبرها و تحلیل‌های منحصربه‌فرد مسافرتی او را در تلویزیون ایندیپندنت تماشا کنیم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در سال پیش رو، این بخش توسعه چشمگیری خواهد یافت. از جمله قول‌های سال نوی ما این است که برنامه منظمی برای شما داشته باشیم و هر موضوعی را از اخبار روز جهان گرفته تا مقررات زوج‌یابی جوان‌های امروزی پوشش بدهیم. مستندهای ما عمیق‌تر خواهد شد و امیدواریم که شما از تجربه این تصاویر بر صفحه کامل نمایش و شفاف بهره‌مند شوید.

از جمله اولین بخش‌های کوتاه ما، برنامه «بن چو»، سردبیر اقتصادی ما است(مهارت‌های تصویری‌ او در یک سالی که اخیرا در برنامه نیوزنایت بی‌بی‌سی سپری کرد، بسیار جا افتاد و پیشرفت کرد) وی به آینده‌ای می‌نگرد که در آن بایدهای اقتصادی برای احیای سال۲۰۲۱ انجام می‌شود. ساموئل لاوت نیز با توضیحات گرافیکی درباره علم و تاثیر واکسن‌های کرونا صحبت خواهد کرد و «بل ترو» هم که به درستی با ویدیویی درباره پناهجویان گریزان از اقتصاد متلاشی لبنان (شش ماه پس از انفجار مخرب بیروت) ظاهر شد. شما به چشم خود نگرانی این خانواده‌های درگیر توفان اقتصادی را خواهید دید که این گزارش را بسیار غنی و قوی کرده است.

باید از تیم چندرسانه‌ای هم یاد کنم. این‌ها هم مثل ویراستاران و دبیران ما، کسانی‌ هستند که کارشان کمتر مورد توجه عموم است اما آنها روزنامه‌نگاری واقعی را در اختیار مخاطبان ما می‌گذارند. از «تام ریچل»، «کلر لوماس» و تیم رو به رشد آن‌ها سپاسگزارم. ایجاد یک سِمَت جدید (به‌خصوص در چنین سالی) و مشاغل دیگر و نیز مشاهده بلندپروازی «تلویزیون ایندپندنت» در عصر یاس و نومیدی اقتصادی بسیار رضایت‌بخش است.

در واقع، روزنامه‌نگاری ویدیویی ما مدت‌ها است که نقش چشمگیری در محتوای ایندیپندنت داشته ‌است. هر ماه حدود ۹۵میلیون ویدیو در وب‌سایت ما (علاوه ویدیوهای بسیار پرطرفدار در حساب‌های یوتیوب، فیس‌بوک و توییتر) دیده می‌شود.

لطفا برای تماشای مجموعه جدید «تلویزیون ایندیپندنت» وقت بگذارید و ببیند که گروه ما تاکنون چه خلق کرده است. نظرات و پیشنهادات خود را نیز با ارسال ایمیل به نشانی [email protected] با ما در میان بگذارید.

در هفته‌ها و ماه‌های پیش‌رو، بهبود در زمینه‌های مختلفی را شاهد خواهید بود؛ از اصلاحات در طراحی که تجربه کاربر را بهتر می‌کند تا برنامه‌های جدیدی که مجریان آن اعضای تحریریه ما هستند. امیدواریم که در طی این مدت روزنامه‌نگاران ما را کمی بهتر بشناسید و روایت‌های آنها را از شیوه‌‌های معنادار نُوینی تجربه کنید.

کریستین برتوُن، مدیرعامل نشریه ایندیپندنت است.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر