کارزار انتخاباتی ترامپ به شبکه‌های تلویزیونی در مورد سوء‌استفاده از اظهارات وی هشدار داد

یکی از تبلیغات تلویزیونی بر کم‌اهمیت جلوه دادن کرونا از سوی ترامپ متمرکز است

دونالد ترامپ در کمپین انتخاباتی در لاس‌وگاس،۲۱ فوریه ۲۰۲۰-JIM WATSON / AFP

کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ تهدید به تعقیب حقوقی شبکه‌های تلویزیونی‌ای کرده است که به پخش تبلیغی که در آن رئیس جمهوری از ویروس کرونا به عنوان شایعه یاد می‌کند، ادامه دهند.

الکس کنون، مشاور حقوقی کارزار انتخاباتی ترامپ، در نامه‌ای به شبکه‌های تلویزیونی در ایالات حساس از نظر انتخاباتی، از آنها خواست پخش تبلیغی را که تولید ابرگروه لیبرال (super PAC) با نام «اولویت‌های ایالات متحده» (Priorities USA) است، «متوقف کرده و پایان دهند.»

به گزارش نشریه هیل (The Hill)، ابرگروه «اولویت‌های ایالات متحده» ۶ میلیون دلار خرج این تبلیغ کرده است که در ایالات فلوریدا، میشیگان، مینه‌سوتا، پنسیلوانیا و ویسکانسین پخش می‌شود.

این تبلیغ شامل صدای رئیس جمهوری است که بحران ویروس کرونا را کم‌اهمیت می‌شمرد و در پس‌زمینه، تصویر نموداری از صعود نجومی موارد ابتلا در ایالات متحده ترسیم می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گرچه رئیس جمهوری بعد از کشف اولین مورد ابتلا در ایالات متحده در ماه ژانویه وضعیت این بیماری عالم‌گیر را کم‌اهمیت تلقی کرد، کارزار انتخاباتی او تمرکز خود را معطوف قطعه‌ای از صدای او کرده است که در آن، ظاهرا رئیس جمهوری این ویروس را «شایعه» می‌خواند.

بسیاری از سازمان‌های راستی‌آزما، از جمله واشنگتن پست، اسنوپز(Snopes)، و سایت FactCheck.org متفق‌القول هستند که چنین اظهاری مبنی بر آن که آقای ترامپ این ویروس را شایعه خوانده است، صحت ندارد.

در نامه نگاشته شده به شبکه‌های تلویزیونی آمده است: «از آنجا که محور تبلیغ ابر گروه اولویت‌های ایالات متحده کذب است و صحت ندارد، شبکه شما بلافاصله موظف به توقف و پایان دادن پخش آن است تا با پیروی از مقررات مجوزهای کمیسیون فدرال ارتباطات، در راستای منافع عمومی گام بردارید و از تعقیب‌های حقوقی زمان‌بر و هزینه‌بردار، دور بمانید.»

جاش شورین، از کارشناسان ارشد گروه اولویت‌های ایالات متحده، در توییتر گفت: «کارزار ترامپ با قلدری کردن علیه شبکه‌های تلویزیونی می‌خواهد پخش تبلیغ ما را متوقف کند. آنها قادر به چنین کاری نخواهند بود، چون این تبلیغ چیزی نیست جز حرف‌های خود ترامپ. بیایید مطمئن شویم که افراد هر چه بیشتری آن را ببینند.»

© The Independent

بیشتر از جهان