مرگ ۲۱۲ نفر در یک شبانه روز  و ابتلای ۶۰ هزار پرستار به کرونا در ایران

۱۲ شهرستان ایران هنوز در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند

مجموع بیماران مبتلا به کرونا در ایران به در کشور به یک میلیون و ۱۳۸ هزار و ۵۳۰ نفر رسیده است- Majid Asgaripour/WANA via REUTERS

سخنگوی وزارت بهداشت ایران از جان باختن ۲۱۲ نفر مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داده است، و به این ترتیب مجموع جانباختگان کرونا تاکنون به ۵۳ هزار و ۹۵ نفر رسیده است.

همراه با افزایش مبتلایان امروز رییس سازمان نظام پرستاری از ابتلای ۶۰ هزار پرستار به کرونا خبر داد.

به گفته محمد میرزابیگی، همچنین تاکنون حدودا ۱۰۰ نفر از گروه پرستاری بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند. این روز چهارشنبه معاون پرستاری وزیر بهداشت ایران اعلام کرده بود که از ابتدای شیوع کووید ۱۹، حدود ۴۵ هزار پرستار به این بیماری مبتلا شده‌اند.

رییس سازمان نظام پرستاری گفت: «از حدود ۱۴۵ هزار پرستار مشغول بر بالین بیماران، حدود ۶۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا شدند و حدود ۱۰۰ نفر نیز از گروه پرستاری جان باختند. در حال حاضر ۶۰۰۰ نفر یا در قرنطینه هستند و یا به شکل استعلاجی به مرخصی رفتند تا دوره بیماری را طی کنند.»

اما مریم حضرتی، معاون پرستاری وزیر بهداشت ایران گفت در خصوص تعداد پرستاران جان‌باخته بر اثر کرونا آمار دقیقی در دست نیست.

در ماه‌های گذشته بارها نسبت به خستگی کادر درمان و آمار بالای ابتلای پرستاران و پزشکان هشدار داده شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالی است که آمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در ایران، هنوز سیر نزولی طی نمی‌کند.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، امروز پنجشنبه گفت که در 24 ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۴۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۱۱۴۷ نفر از آنها بستری شده‌اند.

مجموع بیماران مبتلا به کرونا در ایران به در کشور به یک میلیون و ۱۳۸ هزار و ۵۳۰ نفر رسیده است. از این تعداد، ۵۶۴۵ نفر در وضعیت حاد تحت مراقبت هستند.

۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۸۸ شهرستان نارنجی و ۱۴۸ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند. در روزهای اخیر مقام های بهداشتی در ایران با نزدیک شدن شب یلدا در باره خطر ابتلاهای خانوادگی هشدار داده‌اند و به کرات درخواست کرده‌اند که مردم مراسم درازترین شب سال را به صورت مجازی برگزار کنند.