کادر درمان در ایران واکسینه می‌شوند

روحانی: واکسن مورد تأیید وزارت بهداشت برای کادر درمان تامین می‌شود

روحانی مدعی شد که در اجرای مقابله با کرونا تأخیری نبوده است - عکس از پایگاه ریاست جمهوری

حسن روحانی در جلسه امروز ستاد مبارزه با کرونا با ابراز امیدواری نسبت به کاهش میزان مبتلایان به کرونا گفت که دستور خرید واکسن مورد تأیید وزارت بهداشت را صادر کرده و قرار است این وزارت با همکاری بانک مرکزی، با اولویت قراردادن کادر درمان و افراد پرریسک، واکسن موردنیاز برای آنها را تهیه کنند.

او همچنین مدعی شد که دولت از روزهای نخست شیوع کرونا در پذیرش ماجرا تردید نکرده و آن را انکار نکرده است. وی با اشاره به دونالد ترامپ اضافه کرد: «هیچ‌گاه از سوی ایران انکار صورت نگرفت بلکه پذیرش مسئله بود و بلافاصله پاسخ به هنگام انجام شد. اگر مسئله را ما متوجه شدیم ولی در اجرای آن تأخیر روا بداریم و بگویم فردا یا ۱۰ روز دیگر آن را انجام می‌دهیم که این‌گونه نبوده است.»

 حسن روحانی در همان ابتدای شیوع کرونا، آن را تلاش دشمنان برای به تعطیلی کشاندن کشور عنوان کرده بود.

رپیس‌جمهور ایران همچنین گفت که مبنای دولتش از ابتدای شیوع کرونا، علم‌گرایی بود: «هیچ زمان دنبال پندارگرایی و خرافات نبودیم، گفت که خوشبختانه اعتماد سیاسی و اجتماعی در کشور به‌خوبی حفظ شد و ما با بحران اعتماد روبرو نشدیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حکومت ایران از ابتدای همه‌گیری کرونا متهم بود که آمار و اطلاعات واقعی را منتشر نمی‌کند و آنچه از سوی مراجع رسمی اعلام می شود، اطلاعات دستکاری شده است.

مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی کرونا را به نوعی توطئه علیه چین و ایران می‌دانستند و شاید به همین دلیل و با اولویت دادن به نگاه امنیتی، انتشار آمار واقعی صورت نمی‌گرفت.

در ابتدای شیوع کرونا، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران سخنانی مغایر با ادعای امروز حسن روحانی بیان شد. علی خامنه‌ای سه روز پس از انتشار خبر شیوع کرونا، در یک سخنرانی مسئله شیوع کرونا را دسیسه دشمنان برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات دانست. چندی بعد، حسین سلامی در ۱۵ اسفند سال ۹۸ در کرمان گفت که کرونا جنگ بیولوژیک آمریکا علیه ایران است.