وزارت بهداشت، نگران دورهمی‌های شب یلدا

تلفات کرونا به ۵۱ هزار و ۵۰۰ نفر رسید و حال حدود شش هزار نفر وخیم است.

برگزاری دورهمی‌های شب یلدا می‌تواند شیوع بیماری کووید-۱۹ را در آغاز زمستان افزایش دهد- ATTA KENARE / AFP

معاون وزیر بهداشت با نگرانی از کاهش دما در کشور خواستار لغو مراسم دورهمی شب یلدا شد. 

ایرج حریرچی که برای شرکت در جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان اردبیل به سر می‌برد گفته است که هنوز در وضعیت شکننده‌ای هستیم و اگر مسائل بهداشتی رعایت نشود، همکاری مردم کم شود و در عین حال چنان چه رسیدگی به مردم در حیطه غربالگری رعایت نشود ممکن است بیماری کووید-۱۹ دوباره اوج بگیرد. 

معاون وزیربهداشت همچنین با تاکید بر نگرانی این وزارت‌خانه از دورهمی‌های شب یلدا اضافه کرد: «با رسیدن شب یلدا ما نگران دورهمی‌های این شب هستیم. خصوصا در استان‌های شمالی که سرما در حال اوج گیری است. از مردم عاجزانه می‌خواهیم با برگزاری شب یلدا به صورت مجازی، پرهیز مطلق از مراسم حضوری یلدا داشته باشند.» 

آقای حریرچی اضافه کرد: «با این اقدام امیدواریم زمستان آرام و سیر نزولی بیماری را تجربه کنیم.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته معاون وزارت بهداشت، استان اردبیل جزو آخرین استان‌هایی است که آمار کرونا در آن به اوج رسیده است و از لحاظ میزان شیوع و بروز آن نسبت به دوره‌های گذشته خود در بین استان‌ها از لحاظ شدت درگیری رتبه اول را دارد، منتها با اجرای طرح‌های مختلف توانست روند نزولی خود را آغاز کند. وی ابراز امیدواری کرد که با اقدامات انجام گرفته در روزهای پیش رو شهر اردبیل و پارس‌آباد از شرایط قرمز خارج شود تا بتوان وضعیت معیشت مردم را به شرایط عادی برگرداند. 

همچنان وزارت بهداشت از شناسایی ۱۰ هزار و ۴۰۳ ابتلای جدید در شبانه‌روز گذشته خبر داده است. 

مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۳ هزار و ۲۳ نفر رسیده است. 

با مرگ ۲۸۴ بیمار کووید-۱۹ طی شبانه‌روز گذشته، مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۵۱ هزار و ۴۹۶ نفر رسید. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، ۵۷۶۸ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. 

در حال حاضر ۳۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۶۰ شهرستان نارنجی و ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند. کارشناسان طی روزهای اخیر گفته‌اند نارنجی همان قرمز است و مردم باید مراقبت‌های شرایط قرمز را ادامه دهند.

بیشتر از