بریتانیا از مردم خواست از ماسک‌های با قابلیت مصرفِ مجدد استفاده کنند

به‌دورانداختن هفتگی ۱۰۰ میلیون ماسک در بریتانیا بحران آفرید

۷۰ درصد مردم نمی‌دانند این ماسک‌ها از پلاستیکی ساخته شده است که تنها قابلیت یک‌بار مصرف دارد- NIKLAS HALLE'N / AFP

از بریتانیایی‌ها خواسته شد از ماسک‌های با قابلیت مصرفِ مجدد، استفاده کنند. نتایج پژوهشی جدید نشان می‌دهد هر هفته بیش از ۱۰۰ میلیون ماسک یک بار مصرف، در بریتانیا دور ریخته می‌شود.

در پژوهشی تازه که از سوی اداره مدیریت زباله شمال لندن انجام شده، گفته شد بسیاری از افراد، از آسیب وارده به محیط زیست به خاطر استفاده از ماسک‌های یک‌بار مصرف، مطلع نیستند. همچنین، ۷۰ درصد مردم نمی‌دانند این ماسک‌ها از پلاستیکی ساخته شده است که تنها قابلیت یک‌بار مصرف دارد.

علاوه بر این، حدودا از هر پنج نفر، یک نفر به اشتباه معتقد بود ماسک‌های یک بار مصرف، امکان بازیافت دارند.

بر اساس یافته‌های جدید، اداره مدیریت زباله شمال لندن، کارزاری جدید به راه انداخته تا از مردم بخواهد به جای ماسک‌های یک بار مصرف، از ماسک‌های با قابلیت مصرفِ مجدد استفاده کنند.

کلاید لوکس، رئیس اداره مدیریت زباله شمال لندن گفت: «پیشرفتی که ما در زمینه کاهش استفاده از پلاستیک یک‌بار مصرف دست یافته ایم، طی این بیماری همه‌گیر، به مخاطره افتاده است و دلیل اصلی آن استفاده از ماسک‌های یک‌بار مصرفِ صورت است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «این ماسک‌ها از کاغذ ساخته نشده‌اند و قابل بازیافت نیستند. پس چه آنها را به زباله اندازید و چه در طبیعت رها شوند، به محیط زیست آسیب خواهند زد. امروز ما از مردم می‌خواهیم به ایفای نقش خود در مبارزه با بحران اقلیمی، ادامه داده و به استفاده از ماسک‌های قابل مصرف مجدد روی آورند. این ماسک‌ها، به اندازه ماسک‌های یک‌بار مصرف، از افراد محافظت می‌کنند.»

به عنوان بخشی از این کارزار، اداره مدیریت زباله شمال لندن با یک سازمان خیریه به نام «ورود به مد» همکاری کرده است تا ۱۴۰۰ ماسک با قابلیت مصرفِ مجدد، تولید کند. طی روزهای باقی‌مانده به کریسمس، این ماسک‌ها در بانک‌های غذایی و سایر موسسات خدمات شمال لندن توزیع می‌شود.

اداره مدیریت زباله شمال لندن در وبسایت خود توضیح داده است که چگونه باید ماسک‌های یک‌بار مصرف را به دور انداخت.

در این توصیه آمده است: «دستمال کاغذی و سایر زباله‌های بهداشتی، از جمله ماسک صورت، نباید هیچ‌وقت در سطل بازیافت گذاشته شود. اگر نتیجه آزمایش شما به کووید-۱۹ مثبت بوده یا علائم ویروس کرونا را دارید، لطفا مطمئن شوید دستمال‌های آلوده و سایر زباله‌های شخصی، در دو کیسه گذاشته شده و در آن محکم بسته شده است. لطفا قبل از آنکه این گونه زباله‌ها را در سطل‌ آشغال خانه نیندازید، ۷۲ ساعت صبر کنید. این کار به خاطر کاهش خطر انتقال بیماری به کارگران جمع‌آوری و دفع زباله است.»

در اینجا می‌توانید به اطلاعات بیشتری درباره کارزار اداره مدیریت زباله شمال لندن دست یابید.

© The Independent

بیشتر از زندگی