جریمه توییتر در ایرلند به دلیل عمومی کردن توییت‌های خصوصی

این شرکت۴۵۰ میلیون یورو جریمه شد

اولین بار است که یک شرکت آمریکایی تحت قانون جدید حفاظت از داده‌ها در اتحادیه اروپا جریمه می‌شود- EMMANUEL DUNAND / AFP

براساس اولین قوانین حفاظت از داده‌های جهان، توییتر به علت عمومی کردن توییت‌های خصوصی جریمه شده است. 

ایرلند به دلیل نقض قوانین از سوی توییتر که به علت وجود یک اشکال در برنامه اندروید صورت گرفت، این شرکت را هزار یورو جریمه کرد. 

اولین بار است که یک شرکت آمریکایی تحت قانون جدید حفاظت از داده‌ها در اتحادیه اروپا جریمه می‌شود. این قانون بخشی از نظام «مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها» (جی پی دی آر) اروپا است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جریمه مزبور به مشکلی در برنامک توییتر مربوط می‌شود که در سال ۲۰۱۹ پدید آمد. به گفته کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند، این مشکل فنی باعث می‌شود توییت‌هایی که قرار بوده خصوصی باشند، در معرض دید عموم قرار بگیرند. 

بخشی از این جریمه به این دلیل است که توییتر مسؤولان مربوطه را به موقع از این مشکل باخبر نکرد و نتوانست «نقیصه را به طور مناسب مستند» کند. 

در اطلاعیه کمیسیون مزبور آمده است: «کمیسیون حفاظت از داده براساس معیار بازدارندگی، تناسب و اثرگذاری اقدام به جریمه ۴۵۰ هزار یورویی توییتر کرده است.» 

اما اهمیت خود حکم به همان اندازه بود که شیوه رسیدن به آن تازگی داشت. با این که مقررات جی پی دی آر از سال ۲۰۱۸ قابل اجرا شد، حکم مزبور اولین بار بود که روند جدید «حل اختلاف» را به کار می‌گیرد. 

براساس این مقررات، هر یک از نظام‌های حقوقی ملی می‌توانند حکم را صادر و سپس با سایر نظام‌های دیگر کشورهای اتحادیه اروپا مشورت کنند. در صورتی که هر یک از نظام‌های اتحادیه اروپا به حکم اولیه اعتراض داشته باشند، حکم برای بررسی به هیأت حفاظت از داده‌های اروپایی سپرده خواهد شد و در آن جا در صورت تصویب اکثریت دو سوم کشورها قابل اجرا خواهد بود. 

هیأت حفاظت از داده‌های اروپایی اعلام کرد که تصمیم اولیه اداره بازرسی (بانک مرکزی ایرلند) را تایید کرده است. بنابراین حکم قابل اجراست و توییتر باید جریمه را پرداخت کند.

© The Independent

بیشتر از جهان