هاوایی: طرح دورکاری با بلیت رفت و برگشت رایگان

گردشگری هاوایی از همه‌گیری ویروس کرونا آسیب زیادی دیده است

 شرکت‌کنندگان در این طرح در طول اقامت در هاوایی از تخفیف هتل‌ها برخوردار خواهند شد - Kat Wade/Getty Images/AFP

هاوایی طرح دورکاری شامل بلیت رفت و برگشت رایگان به راه انداخته است. اما این طرح مخصوص کسانی است که در ایالات متحده کار می‌کنند. 

این طرح موسوم به «خانه‌به‌دوشان شاکایی (علامت دست مخصوص هاوایی)» است و کسانی که می‌خواهند دست کم یک ماه در این جزیره زندگی و کار کنند می‌توانند در آن ثبت نام کنند. البته افراد مجازند بیشتر هم بمانند. 

به نوشته تارنمای خانه‌به‌دوشان شاکایی، این طرح بخشی از برنامه جامعی است با هدف «کمک به اقتصادی مقاوم در برابر رکود با ایجاد صنایعی که لزوماً وابسته به سفر به آن سوی اقیانوس نیست». 

اقتصاد این ایالت آمریکا بسیار به گردشگری وابسته است، در دوره همه‌گیری کرونا با رکود شدیدی مواجه شده است. 

افراد بالای ۱۸ سالی که در آمریکا کار می‌کنند و می‌توانند دورکاری کنند مجاز به شرکت در این طرح‌اند. 

پذیرفته‌شدگان باید هفته‌ای چند ساعت از وقتشان را با توجه به مهارت‌ها و دانش خود به انجام کارهای داوطلبانه برای جامعه محلی اختصاص دهند تا محلی‌ها را در دسترسی به فرصت‌های جهانی یاری کنند. 

فقط ۵۰ متقاضی پذیرفته خواهند شد. متقاضیان می‌توانند تا ۱۵ دسامبر ثبت نام کنند و پس از آن نامزدهای منتخب باید در مصاحبه ویدیویی شرکت کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منتخبین تا پیش از کریسمس از پذیرفته شدن خود باخبر خواهند شد. 

منتخبین باید ظرف یک ماه از روز اعلام نتیجه به اوآهو نقل مکان کنند.

 شرکت‌کنندگان در این طرح در طول اقامت در هاوایی از تخفیف هتل‌ها برخوردار خواهند شد و به فضاهای کاری مشترک دسترسی خواهند داشت. 

از زوج‌ها و خانواده‌ها نیز دعوت می‌شود در این طرح شرکت کنند. 

هاوایی پا جای پای چندین جزیره دیگر در دریای کاراییب می‌گذارد که در سال ۲۰۲۰ طرح دورکاری اجرا کرده‌اند تا میزبان خانه‌به‌دوشان دیجیتالی باشند. 

اوایل سال جاری آنتیگوآ و باربودا طرح اقامت خانه‌به‌دوشان دیجیتالی را به اجرا درآورد تا متقاضیان واجد شرایط دو سال مهمان این جزیره باشند. 

گستون براون نخست وزیر این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از آنتیگوآ می‌توانید در هر نقطه از جهان کار کنید، طوری که انگار در خانه یا دفتر کار خود نشسته‌اید.» 

برمودا نیز از ماه اوت به کسانی که می‌خواهند دورکاری کنند یا اینترنتی درس بخوانند با ویزای جدیدی اقامت یک‌ساله می‌دهد، چنان که باربادوس نیز در تابستان طرح «ویزای به باربادوس خوش آمدید» به راه انداخت.

© The Independent

بیشتر از زندگی