همسر کامالا هریس به جای کاخ سفید به دانشگاه می‌رود

داگ اِمهوف: «مدت‌ها بود که می‌خواستم تدریس کنم و در خدمت نسل آینده حقوق‌دانان جوان باشم»

کامالا هریس، معاون جو بایدن در کنار همسرش، داگلاس اِمهوف - Olivier DOULIERY / AFP

دانشکده حقوق دانشگاه جورج‌ تاون اعلام کرده که «داگ اِمهوف» همسر کامالا هریس، معاون رئیس جمهور منتخب بایدن، از روز ۲۱ ژانویه در این دانشکده تدریس خواهد کرد. این خبر به شایعاتی در مورد احتمال پیشنهاد مقام در کاخ سفید به «آقای دوم» که در آمریکا در جریان بود، پایان داد. 

ویلیام‌ام ترِنوُر، رئیس دانشگاه جورج تاون، روز پنجشنبه اعلام کرد: «خوشوقتم به اطلاع برسانم داگلاس امهوف به تیم اساتید ما خواهد پیوست. داگ یکی از وکلای برجسته این کشور در پیگیری‌های قانونی درزمینه مالکیت معنوی و دعواهای تجارتی است و سخت به عدالت اجتماعی متعهد است.»  

او افزود: «می‌دانم دانشجویان ما از تجربه و درک او بسیار بهره خواهند برد و من مشتاقانه منتظر ورود او هستم.» 

آقای امهوف حدود ۳۰ سال سابقه کاری دارد. ویلیام ترنر در توصیف کار او گفت آقای امهوف در زمینه پرداختن به «دعواهای بزرگ به ویژه در صنایع رسانه‌ای، تفریحات و مالکیت معنوی» شخصیتی شناخته شده است. 

آقای امهوف نیز در یک بیانیه گفت: «مدت‌ها بود که می‌خواستم تدریس کنم و در خدمت نسل آینده حقوق‌دانان جوان باشم». بسیار از پیوستن به جامعه دانشگاه جورج تاون هیجان‌زده‌ام.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دانشکده حقوق دانشگاه جورج تاون که خود را بزرگ‌ترین دانشکده حقوق ایالات متحده می‌داند در بیانیه‌ای گفت که آقای امهوف در دانشگاه جورج تاون در سمت استاد مهمان «تجربیاتش را در زمینه رسانه و تفریحات در چارچوب برنامه درسی (این دانشکده) مطرح خواهد کرد» که با اشاره به دعواهای حقوقی در صنایع تفریحات در نیم‌سال بهار آغاز خواهد شد. 

او همچنین به عنوان بخشی از «قوانین جدید مرتبط با تفریحات و رسانه‌ها که شامل  یک رشته سخنرانی و دیگر پروژه‌ها خواهد شد» در فهرست همکاران برجسته موسسه حقوق جورج تاون در زمینه قانون و سیاست فناوری قرار خواهد گرفت. 

اوایل سال جاری که همسر آقای امهوف وارد کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری شد، او موقتا از سمتش به عنوان شریک موسسه معظم حقوقی «دی ال‌ای پایپِر» مرخصی گرفت. او و کامالا هریس در سال ۲۰۱۴ که خانم هریس دادستان کل کالیفرنیا بود، ازدواج کردند. 

در ماه نوامبر که پیروزی تیم بایدن-هریس قطعی شد و خانم هریس به عنوان نخستین زن سیاهپوست بومی آمریکایی در سمت معاونت ریاست جمهور منتخب منصوب شد، آقای امهوف برای حمایت از همسرش برای همیشه از سمتش در موسسه حقوقی کناره گرفت.   

این اقدام به این شایعات دامن زد که آقای امهوف احتمالا نخستین «آقای دوم» خواهد بود که رسما در کاخ سفید شروع به کار خواهد کرد. در آمریکا معمول است که اقوام رئیس جمهور درسیاست فعال باشند همچنان که ایوانکا ترامپ و همسرش جرد کوشنر به عنوان مشاوران دونالد ترامپ منصوب شدند. 

پیش‌تر یک مقام نزدیک به بایدن به شبکه فاکس نیوز گفته بود که آقای امهوف مشغول «همکاری با تیم انتقالی بایدن-هریس برای ایجاد سمتی است که بتواند با تمرکز روی آن به عملکرد دستگاه رهبری (بایدن) کمک کند».  

اما شخص آقای امهوف در گفت‌وگو با نشریه «پیپل» گفته بود در پی یک شغل تمام‌وقت در کاخ سفید نیست و این که هم‌اکنون نیز افراد و مشاوران شایسته بسیاری در اطراف خانم هریس هستند.   

او گفت: «من شریک او هستم. من بهترین دوست و همسر او هستم. برای همین این جا هستم. من برای پشتیبانی از او این جا هستم.»

© The Independent

بیشتر از جهان