همسر کامالا هریس: یک وکیل برجسته و نامزد مقام «آقای دوم» آمریکا

مسیر آقای اِمهوف به سوی کاخ سفید، به اندازه خانم هریس روشن نبوده‌ است

کامالا هریس و همسرش، داگلاس امهوف- Olivier DOULIERY / AFP

انتخاب کامالا هریس به عنوان نامزد معاونت جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در صورت پیروزی این دو چند رکوردِ اولین‌ها را خواهد زد.

ولی او تنها نیست.

همسرش، داگلاس اِمهوف که وکیل است نیز اولین «آقای دوم ایالات متحده» خواهد شد.

آقای بایدن در نخستین میتینگ خود همراه خانم هریس به عنوان متحد انتخاباتی‌اش در روز چهارشنبه به شوهر او گفت: «داگ [مخفف داگلاس]، در کاری که پیش رو داری، باید خودت یاد بگیری که چطور سدشکن باشی.»

آقای امهوف ۵۵ ساله، ظاهرا آماده این لحظه تاریخی بود، و پس از دیدار همسرش با معاون سابق، تصویری از آنها توییت کرد و نوشت:

«آمریکا، وقت عمل است.»

اما مسیر آقای امهوف به کاخ سفید، به اندازه خانم هریس روشن نبوده‌ است.

پیش از آن که پدرش – که طراح کفش زنانه بود – خانواده را به نیوجرسی ببرد، در محله بروکلین نیویورک بزرگ شد. وقتی آقای امهوف نوجوان بود، خانواده‌اش به لس آنجلس کالیفرنیا نقل مکان کرد.

آنجا بود که آقای امهوف لیسانس گرفت و به دانشکده حقوق دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، نورت‌بریج و دانشکده حقوق گولد در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی رفت.

پس از فارغ‌التحصیلی در رشته حقوق، وکیل بین‌المللی شد و وکالت مشتریان معروفی مثل رستوران «تاکوبل چیهواهوا» و ویلی گالت، بازیکن سابق تیم فوتبال آمریکایی شیکاگوبرز را به عهده داشت.

او حالا شریک شرکت حقوقی «دی‌ال‌ای پاپیر» است که بنا به مشخصاتش در وبسایت این شرکت، «نمایندگی شرکت‌های بزرگ داخلی و بین‌المللی و برخی از مشهورترین و تاثیرگذارترین اشخاص را در مسائل پیچیده مربوط به دعاوی تجاری، املاک و مستغلات و مالکیت معنوی» بر عهده دارد.

پیش از آشنایی با خانم هریس، او با همسر اولش ازدواج کرد و از او دو فرزند به نام‌های کول و اِلا دارد. پس از طلاق، گفتند که «بی‌نهایت به هم نزدیکیم» و سرپرستی کودکان را مشترکا به عهده گرفتند. خانم هریس نیز با فرزندان او که هر دو در اوایل بیست سالگی‌اند پیوند نزدیکی دارد، و آنها عاشقانه مادرشان را «مامولا» صدا می‌زنند که شوخی با نام اول اوست.

آقای امهوف و خانم هریس بدون آن که آشنایی قبلی داشته باشند، توسط رجینالد هادلین – فیلمسازی که در کارنامه‌اش فیلم‌های «مهمانی خانگی» و «جنگجوی زنجیرگسسته» را دارد – به هم معرفی شدند.

آقای امهوف در حال دیداری کاری با این فیلمساز و همسرش کریست بود که دوست نزدیک خانم هریس است، و آنها حرف خانم هریس را پیش کشیدند. در آن زمان، خانم هریس دادستان کل کالیفرنیا بود.

به گفته شبکه ان‌بی‌سی نیوز، وقتی آقای هادلین نام خانم هریس را برد، آقای امهوف یادش آمد که او دادستان کل است و گفت: «آخ، خیلی جذاب است.»

به خانم هریس پیامک زد و تلفن کرد تا اولین قرارش را با او بگذارد، حرکت جسورانه‌ای که خانم هریس بعدا در خاطرات سال ۲۰۱۹ خود، «اعتمادی که به هم داریم»، «دوست‌داشتنی» توصیف کرد.

او در این کتاب نوشت: «صبح روز بعد از اولین قرارمان، داگ فهرستی از روزهایی را که در دو ماه آینده می‌توانیم قرار بگذاریم برایم فرستاد. در آن ایمیل نوشت: «من پیرتر از آنم که بخواهم قایم باشک‌بازی در بیاورم. واقعا ازت خوشم می‌آید، و می‌خواهم بدانم که می‌توانیم این رابطه را به نتیجه برسانیم یا نه.»

یک سال بعد، در اوت ۲۰۱۴، آنها در یک مراسم کوچک و خصوصی در دادگاه سانتا باربارا ازدواج کردند.

در آغاز رابطه با خانم هریس، آقای امهوف نمی‌دانست که ممکن است وارد حوزه سیاست آمریکا شود.

در ماه آوریل گفت: «وقتی آشنا شدیم، او دادستان کل بود. آن موقع فقط دو آدم حرفه‌ای خیلی پرمشغله بودیم... که سعی می‌کردیم بین دو شغل و زندگی در دو شهر تعادل ایجاد کنیم. ولی فقط بعد از ازدواج... و بعد از آن که سناتور باربارا باکسر تصمیم گرفت در انتخابات شرکت نکند بود که مطلب دستگیرم شد.»

در ابتدا به نظر می‌رسید که گام بعدی خانم هریس در سیاست، بعد از دادستانی کل کالیفرنیا، فرمانداری این ایالت خواهد بود. اما بعد کرسی خانم باکسر در سنا خالی شد، و به او اجازه داد به صحنه سیاست ملی گام بگذارد.

آقای امهوف گفت: «مثل این بود که بگویند "به دنیای سیاست خوش آمدی." در آن انتخابات بود که واقعا همسر یک سیاستمدار شدم و شروع به برگزاری میتینگ کردم.»

آقای امهوف، از نقش همسر مفتخر یک سیاستمدار معروف کاملا استقبال کرد، و تصاویری از خانم هریس در اولین کارزار انتخاباتی او و نیز سِلفی‌هایی از هردوشان منتشر کرد. وقتی خانم هریس وارد رقابت انتخابات ریاست جمهوری شد، اغلب تصاویری از خودش با لباس و کلاه کارزار او را منتشر می‌کرد.

رخدادهایی که در آن شرکت داشتند از جمله رژه افتخار دگرباشان جنسی در سال ۲۰۱۹ بود، و با همرسانی مجدد ویدئویی از خودش که او را در حال اجرای رقص "پدر" برای جمعیت بود، گوشه‌هایی از شخصیتش را نشان داد.

حالا که همسرش متحد انتخاباتی جو بایدن شده، آقای امهوف آماده کارزار دیگری در کنار خانم هریس است. آقای امهوف تصاویر متعددی از خودش در حال حمایت از کارزار آنها در شهر دِلِوِر در روز چهارشنبه – نخستین میتینگ نامزدهای ریاست جمهوری و معاون اولی – منتشر کرد.

او نوشت: «بالاخره وقتش شد. عاشق همه واکنش‌ها و پاسخ‌ها و خوشامدها هستم، و البته بی‌نهایت برای [کامالا هریس] خوشحالم. ولی کار اصلی تازه شروع شده. بیایید دست به دست هم بدهیم و جو [بایدن] را به پیروزی برسانیم.»

© The Independent