ملکه بریتانیا و همسرش در صف دریافت واکسن کرونا

ملکه الیزابت دوم ۹۴ساله، و شاهزاده فیلیپ، ۹۹ساله مانند دیگر شهروندان بالای ۸۰ سال در گروه در معرض خطر و اولویت دریافت واکسن هستند

ملکه الیزابت و همسرش فیلیپ - Adrian DENNIS / AFP

ملکه بریتانیا و شاهزاده فیلیپ قرار است واکسن کووید-۱۹ را طی چند هفته آینده دریافت کنند که هم‌راستا با راهنمایی‌های ملی برای در اولویت قرار دادن گروه‌های آسیب‌پذیر است.

منبعی آگاه به نشریه میل آن ساندی گفت، ملکه الیزابت دوم، ۹۴ ساله، و شاهزاده فیلیپ، ۹۹ ساله، از امتیاز ویژه‌ای بهره نجسته‌اند، بلکه به جای آن، در اولین موج تزریق واکسن به افراد بالای ۸۰ سال و ساکنان خانه‌های سالمندان، «در صف، منتظرِ» نوبت خود خواهند ماند.

کارکنان سلطنتی گفتند که دریافت واکسن «تصمیمی شخصی» و «امری خصوصی» است، ولی از قرار معلوم اعضای خاندان سلطنتی بعد از دریافت واکسن، عموم مردم را باخبر خواهند ساخت. خود ملکه هم برای مقابله با جنبش ضد واکسن و میزان بالای اطلاعات کذب و نظریه‌های توطئه درباره این واکسن، علنا از آن حمایت کرده است.

قرار است اولین دور تزریق واکسن از ۸ دسامبر آغاز شود و بعد از ساکنان خانه‌های سالمندان، کسانی که بالای ۸۰ سال سن دارند و کارمندان نظام بهداشتی و تامین اجتماعی، در گروه دوم در اولویت قرار دارند. بر این مبنا، ملکه و شاهزاده ممکن است این واکسن را طی هفته‌های آینده دریافت کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اولین باری نیست که ملکه درباره تزریق واکسن در خانواده خود علنا خبررسانی کرده است. در سال ۱۹۵۷ نیز ملکه قوانین سلطنتی را کنار گذاشت تا به مقابله با ترس مردم از واکسن جدید تولید شده برای فلج اطفال برود.

در تلاش برای اطمینان خاطر دادن به مردم، به ویژه درباره عوارض جانبی آن واکسن، خبررسانیِ علنی شد که شاهزاده چارلز و شاهدخت آن که در آن زمان به ترتیب ۸ و ۶ ساله بودند، آن واکسن را دریافت کرده‌اند. آن اقدام به هدف مورد نظر و رفع نگرانی عموم مردم  دست یافت و رفع نگرانی عموم و واکسیناسیون میلیون ها کودک انجامید.

به گزارش نشریه ساندی تایمز، شاهزاده چارلز، ۷۲ ساله، و دوشس کورنوال، ۷۳ ساله، و دوک و دوشس کمبریج که هر دو ۳۸ سال دارند نیز وقتی واکسن را دریافت کنند، به عموم مردم اطلاع خواهند داد.

اگر سایر اعضای خاندان سلطنتی هم از امتیاز ویژه‌ای برای دریافت واکسن کووید-۱۹ استفاده نکنند، انتظار می‌رود شاهزاده چارلز و کامیلا در گروه چهارم در اولویت در اولین موج تزریق واکسن باشند.

دوک و دوشس کمبریج تا موج دوم واکسینه کردن شهروندان (که بازه زمانی و تاریخ آن در حال حاضر هنوز تایید نشده است) این واکسن را دریافت نخواهند کرد. 

© The Independent

بیشتر از جهان