شهیندخت مولاوردی به دوسال‌ونیم حبس محکوم شد

معاون سابق رئیس جمهوری ایران پیشتر در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی به زندان محکوم شده بود

شهیندخت مولاوردی به خبرگزاری تسنیم گفته است که در دادگاه تجدید نظر به این حکم اولیه اعتراض خواهد کرد- عکس از اعتماد

امروز، شنبه ۱۵ آذرماه، خبرگزاری فارس نوشت که شهیندخت مولاوردی، معاون سابق امور زنان و خانواده و دستیار سابق امور شهروندی در دولت حسن روحانی، به دو سال و نیم حبس محکوم شده است. 

کیفرخواست شهیندخت مولاوردی در مردادماه امسال با شکایت دستگاه امنیتی و انتظامی ایران در دادسرای فرهنگ و رسانه صادر، و برای رسیدگی به دادگاه ارسال شده بود. محاکمه خانم مولاوردی هم در مهرماه امسال در  شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی، به ریاست  قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شده بود.

شهیندخت مولاوردی به «در اختیار قرار دادن اطلاعات و اسناد طبقه بندی شده با پوشش مسئولین نظام» و با هدف «برهم زدن امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام» و نیز «تشویق به فساد و فحشا و ترغیب افراد به انحرافات جنسی» متهم شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شهیندخت مولاوردی به خبرگزاری تسنیم گفته است که در دادگاه تجدید نظر به این حکم اولیه اعتراض خواهد کرد. 

مولاوردی در دولت اول حسن روحانی معاون امور زنان و خانواده بود، و در دولت دوم حسن روحانی دستیار رئیس‌ جمهوری ایران در امور حقوق شهروندی بود. 

شهیندخت مولاوردی آذرماه ۱۳۹۷ و براساس قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان،  سمت دستیار رئیس ‌جمهوری در امور حقوق شهروندی را ترک کرد. و بازنشسته شد. پس از مولاوردی، این جایگاه دولتی  هم منحل شد. 

معاون سابق حسن روحانی در امور زنان و خانواده در مقاطع بسیاری با موضع‌گیری‌های خود در خصوص مسایل حقوق بشری و حقوق زنان و کودکان جنجال‌آفرین شده بود.  

نمونه‌وار، زمانی که مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده بود، در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر با انتقاد از حذف قوانین حمایت از خانواده‌های اعدام‌شدگان در برنامه پنجم توسعه کشور، گفته بود: «ما روستایی را در سیستان و بلوچستان داریم که تمامی مردان آن روستا اعدام شده‌اند.»

این اظهارنظر در آن زمان با واکنش تند قوه قضاییه روبه‌رو شده بود. در آن زمان، محسنی اژه‌ای، سخنگوی وقت قوه قضاییه، از احضار شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌ جمهوری ایران در امور زنان و خانواده، به دادسرا خبر داده بود. 

مولاوردی پس از تمام شدن مسئولیت‌های رسمی خود نیز همچنان جنجال‌ساز بود. در ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، مولاوردی به مناسبت روز جهانی خانواده در کانال تلگرامی خود مطلبی منتشر کرد که وجود تصویر دو زن و یک فرزند یا دو مرد و یک فرزند به عنوان «خانواده» در آن، به‌عنوان نمودی از ازدواج همجنس‌گرایان برداشت شد. این پست تلگرامی واکنش‌های زیادی برانگیخت و در نهایت موجب شد تا شهیندخت مولاوردی مجبور به عذرخواهی شود.