لیگ برتر انگلستان: دود یونایتد از کنده کاوانی بلند شد

ستاره پا به سن گذاشته اروگوئه نشان داد عطش گلزنی چطور نتیجه را عوض می‌کند

کاوانی با ضربه سری ناگهانی، دروازه ساوت‌همپتون را باز کرد - MIKE HEWITT / POOL / AFP

هفته دهم لیگ برتر باشگاه‌های انگلستان با هنرنمایی مهاجم کهنه‌کار اروگوئه‌ای که تازه به منچستر یونایتد پیوسته، رنگ و رو گرفت، و با توفان و رعد و برق شاگردان گواردیولا نوید آخر هفته‌ای پرهیجان را داد.

اما آنچه که تصور می‌شد جدال تماشایی شاگردان لمپارد و مورینیو در لندن باشد چیزی جز یک جنگ فرسایشی، ملال‌آور و بدون گل از کار در نیامد.

 پیش‌تر هم کمک داور مجازی دو گل لیورپول را رد کرد و یک پنالتی مشکوک برای برایتون گرفت تا داد یورگن کلاپ از بیداد خیلی‌ها در بیاید، و قرمزهای انفیلد و شاگردان آقای خاص با تفاضل گل، مکان اول جدول را فعلا تقسیم کنند.

در اولین بازی شنبه، قشون پرتلفات لیورپول به ساحل برایتون رفت تا سه امتیاز آسان از خانه حریف ته‌جدولی‌اش دشت کند. محمد صلاح که از بستر کرونا بلند شده، گل اول را زد، ولی بعد از تماشای ویدیوی صحنه، داور گل را آفساید اعلام کرد. دیوگو ژوتا که روزهای درخشانی را در خط حمله سرخ‌ها سپری می‌کند، سرانجام در دقیقه شصت طلسم را شسکت. اما بعد نوبت سادیو مانه بود که گلی که با ضربه سر زده بود از سوی کمک داور مجازی آفساید اعلام شود. سه دقیقه از پایان وقت قانونی گذشته بود که کمک داور مجازی یک پنالتی برای اورتون گرفت و گروس آن را گل کرد تا کلوپ معمولا خندان، خشمگین در مصاحبه پس از بازی ظاهر شود، به خصوص که بازیکن باتجربه‌اش جیمز میلنر هم به جمع فزاینده مصدومان انفیلد پیوست.

اما روز شنبه برای آبی‌آسمانی‌های سیتی آمد داشت. شاگردان پپ گواردیولا در ورزشگاه اتحاد منچستر هر چه خواستند با برنلی کردند. ریاض محرز الجزایری ستاره زمین بود و برای سیتی هت تریک کرد. مندی و تورس هم دو گل دیگر زدند و پرونده بازی با پنج گل بسته شد.

برای کارلو آنچلوتی هم شنبه روز بدی بود، چرا که اورتون در زمین خودش با تک گل بیاس دلولی مغلوب لیدز یونایتد شد. در آخرین بازی روز شنبه، وست برامویچ آلبیون یک بر هیچ شفیلد یونایتد را شکست داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکشنبه سراسر با هیجان شروع شد. ساوت‌همپتون که میزبان شیاطین سرخ  اولدترافورد بود، با دو گل بدنارک و واردپروس در نیمه اول پیش افتاد. اما در نیمه دوم، شاگردان سولشر در زمین میزبان خیمه زدند. برونو فرناندز در دقیقه شصت قفل دفاع ساوت‌همپتون را سرانجام باز کرد. اما ستاره بی چون و چرای بازی، ادسون کاوانی، مهاجم کنه‌کار اروگوئه‌ای یونایتد بود که نشان داد دود هنوز از کنده بلند می‌شود و با دو ضربه سر صاعقه وار در دقایق ۷۴ و ۹۲، تیمش را به یک پیروزی دلچسب در خانه حریف رساند.

بعد نوبت به دوئل بزرگان رسید، چلسی در استمفورد بریج میزبان تاتنهام بود. آقای خاص که از آغاز معلوم بود در برابر چلسیِ دوباره جان گرفته، چشم به یک مساوی یا بردی بر اساس ضدحمله دارد، در بیشتر دقایق اتوبوس را جلوی خط هیجده قدم پارک کرد، و شاگردان لمپارد هم هر چه زدند به در بسته خورد، تا نتیجه کار، اعصاب خرد و حرص و جوش هواداران هر دو تیم از تماشای یک بازی بی‌نهایت کسل کننده باشد.

پایان‌بخش بازی‌‌های یکشنبه، دیدار شاگردان میکل آرتتا در ورزشگاه امارات با گر‌گ‌های باران‌دیده نونو اسپیریتو دوسانتو بود. وولوز که علاوه بر مربی ریش‌سفیدش، نُه بازیکنش هم پرتغالی هستند، کمتر فرصتی برای عرض اندام به توپچی‌های لندنی داد. نتو در دقیقه بیست و هفتم دروازه آرسنال را باز کرد اما سه دقیقه بعد دوس سانتوس ماگالیاس بازی را به تساوی کشاند. نیمه اول به آخر نرسیده بود که کاستلو پودنسه، توپ را به تور آرسنال دوخت و آرتتای اندیشناک و نگران را به رختکن فرستاد.

بیشتر از ورزش