رسانه‌های سوری: یک فرمانده سپاه قدس در سوریه کشته شد

ظاهرا این مقام ارشد در بخش لجستیکی نیروی قدس سپاه پاسداران فعال بوده است

رسانه‌های سوریه گزارش دادند که یکی از فرماندهان سپاه قدس در سوریه در حمله پهپادی کشته شد، عکس آرشیوی - SANA / AFP

رسانه‌های سوریه گزارش دادند که یکی از اعضای ارشد سپاه پاسداران ایران روز یکشنبه در شهر القائم سوریه در نزدیکی مرز شمال شرقی آن کشور با عراق ترور شد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی آژانس خبری استپ، نزدیک به شورشیان سوریه، این مقام ارشد، ظاهرا در بخش لجستیکی نیروی قدس سپاه پاسداران فعال بوده و هنگام شلیک موشک از پهپاد به سمت خودرویی که رانندگی می کرده، کشته شده است. دو ایرانی دیگر هم در خودرو بودند که در این حمله کشته شدند.

اسرائیل‌هیوم ضمن اعلام این خبر آورده که در هیچ یک از گزارش‌ها اشاره نشده که چه کسی پهپادی را که این مقام سپاهی را کشته، به پرواز درآورده است. این نشانه‌ای از آن است که احتمالا حمله توسط اعضای نیروهای ائتلاف آمریکایی در این کشور انجام شده است. اعضای ائتلاف آمریکایی در گذشته حملات هوایی علیه جنگجویان طرفدار ایران در منطقه مرزی سوریه و عراق انجام داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس گزارش‌های خبری سوریه، جت‌هایی که گمان می‌رود متعلق به نیروهای ائتلاف آمریکایی باشد، به ۱۰ هدف در نزدیکی شهر مرزی ابوکمال حمله کردند و در نتیجه آن، چندین نفر از اعضای شبه‌نظامیان طرفدار ایران کشته و انبارها و تجهیزات مهمات منهدم شد.

این گزارش‌ می‌افزاید: پایگاه نظامی امام علی در نزدیکی ابو کمال واقع شده است. این پایگاه که طی دو سال اخیر توسط اعضای سپاه پاسداران ساخته شده، امکان انتقال اسلحه و تجهیزات از عراق به سوریه را برای ایران فراهم می‌کند.

بیشتر از جهان