سازه فلزی اسرارآمیز صحرای یوتا ناپدید شد

مشخص نیست که چه کسی این سازه را آنجا نصب کرده بود و چه کسی آن را برداشته است

پست‌های شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد این ستون فلزی ناپدید شده است - Utah Department of Public Safety / AFP

بنابر گفته مقامات رسمی، سازه فلزی اسرارآمیزی که وسط صحرای یوتا پیدا شده بود، ناپدید شده است.

اداره منابع حیات وحش و ایمنی عمومی ایالت یوتا، این سازه فلزی ۳ متر و ۶۵ سانتی متری (۱۲ فوتی) را در تاریخ ۱۸ نوامبر کشف کرد و در پی این کشف یک بازی حدس و گمان جهانی، طی یک هفته بعد از پیدا شدنش به وجود آمد.

از آن زمان، افرادی از این سازه بلند دیدن کردند. این سازه فلزی فرضیه‌هایی را درباره نقش بیگانگان و بشقاب پرنده‌ها (یوفو) برانگیخته است. برخی نیز آن را با فیلم مشهور علمی تخیلی سال ۲۰۰۱ یعنی «ادیسه فضایی» مقایسه کرده‌اند.

اما «اداره مدیرت زمین‌ها»ی ایالت یوتا اظهار داشت که گزارش‌هایی مبنی بر ناپدید شدن این سازه به دست «گروهی ناشناس»، مشاهده کرده‌اند.

تعدادی از پست‌های شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد این ستون فلزی ناپدید شده است و مردم با بقایای این بنا (یک مثلث کوچک) عکس گرفته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رایان باچر، خلبان بالگرد، به شبکه تلویزیونی «کی‌اس‌ال» گفت: «روز جمعه عصر، این سازه فلزی را دیدم و بیست و پنج ساعت بعد، دوست صمیمی‌ام (که او هم خلبان است) خانواده‌اش را برای مشاهده این سازه فلری به سمت این منطقه برد تا آنها هم این سازه را ببیند و البته متوجه شدند که سازه را از جایش برداشته‌اند.»

هنوز مشخص نیست چه کسی این سازه را آنجا نصب کرده بود و چه کسی آن را برداشته است.

قابل قبول‌ترین توضیحی که تاکنون متخصصان هنر ارائه داده‌اند این است که احتمالا این سازه، اثر «جان مرک کراکن» هنرمند فقید است. اما با این حال نه گالری این هنرمند و نه شخص دیگری درباره مطلع بودن از منشا این اثر، توضیحی نداده‌اند.

پس از کشف این اثر، در ابتدا مقامات حاضر به افشای محل این سازه نبودند، زیرا بیم آن داشتند که افرادی در تلاش برای پیدا کردن مکان آن در مناطق دور افتاده کویر، گم شوند.

اما جستجوگرهای اینترنتی در «ردیت» (Reddit)، مختصات منطقه را پیدا کردند و ماجراجویان را بر آن داشتند از این سازه فلزی شگفت‌انگیز دیدن کنند.

«تیم اسلین» کاربر «ردیت» که محل این سازه را در «گوگل ارت» پیدا کرد و مختصات مکانی آن را به اشتراک گذاشت‌، فاش کرد که وی هفته گذشته مسیر بالگردی را که برای اولین بار این سازه را کشف کرد، ردیابی کرده و جاهایی که خارج از رادار بود را مشخص کرده است.

آقای اسلین گفت: «من می‌دانستم اگر محل این سازه اطلاع رسانی عمومی شود، مردم برای بازدید از این منطقه خواهند رفت. من برای فاش کردن این مکان، پیام‌‌های تند و خشنی دریافت کردم. اما اگر من این مکان را پیدا نمی‌کردم، احتمالا شخص دیگری به زودی این منطقه را پیدا می‌کرد.»

© The Independent

بیشتر از جهان