مرحلۀ ششم دوچرخه سواری تور دُ فرانس 2019

دیلان تِئونس برنده مرحله ششم شد و جولیو چیکون پیراهن زرد را بدست آورد

AFP

«دیلان تئونس» توانست برنده مرحله ششم مسابقات سراسری فرانسه (تور دُ فرانس) شود، و «جولیو چیکون» با پیشی گرفتن از «جولیان آلافیلیپ» در مناطق نفس‌گیر و کوهستانی «لا پلانش دُ بل‌فی (انجمن دختران زیبا)» پیراهن زرد این مرحله را به تن کرد.

آقایان «دیلان تئونس» از تیم «بحرین-مِریدا» و «جولیو چیکون»‌ از تیم «ترِک-سِگافریدو» آخرین بازماندگان گروه 14 نفرۀ جداشده از رقبا بودند که این مرحلۀ 160.5 کیلومتری که از شهر مولوز آغاز شده بود را با موفقیت به اتمام رساندند تا خستگی رکاب‌زدن بی‌نهایت دشواری که شیب سربالایی آن تا 24 درصد می‌رسید از تن شان به در شود.

«گراینت توماس» در حالی که از سایر رقبا عقب مانده بود، عزم خود را جزم و برای دفاع از عنوان قهرمانی خود، همت بهینه‌ای به خرج داد و میان خود و تعدادی از رقبای رده‌بندی اصلی فاصله خوبی ایجاد کرد. او حتی توانست «ایگان برنال» یار خود در تیم «اینه‌اوس» را کنار زده و مقام چهارم این مرحله را بدست آورد. این بدان معناست که کسری موازنه پنج ثانیه‌ای «توماس» به «برنال» اکنون به یک برتری چهار ثانیه‌ای تبدیل شده است. این مرد ولزی (توماس) توانست در رده‌بندی اصلی بسیار تغییریافته، مقام پنجم مسابقات را برای خود تثبیت کند.

«جولیو چیکون» با اختلاف 6 ثانیه نسبت به «جولیان آلافیلیپ» در صدر قرار گرفته و «تئونس» با 32 ثانیه کسری زمان، در رتبه سوم ایستاده است.

«جورج بِنِت» از تیم «جامبو-ویزما» در رتبه سوم این مرحله و 2 ثانیه برتر از «توماس» که او نیز 49 ثانیه از «چیکون» که پیراهن زرد را تصاحب کرده عقب‌تر است.  بسیاری بر این باور بودند که «ایگان برنال» جوان و پرشتاب بتواند میزان اختلاف بیشتری با «توماس» در مسیر کوهستانی مهیا کند،‌ چراکه شخص مدافع قهرمانی اذعان می‌کند مراحل کوهستانی منطقه قدرت او نیست و شیب 20 درصدی آن بیشتر به نفع هم‌تیمی کلمبیایی او می‌باشد.

اما زمانی که آلافیلپپ، برای نگهداری از پیراهن زردی که در مرحله سوم کسب کرده بود، در کیلومتر نهایی تلاش مبرمی به کار بست، «توماس» به تعقیب او رفت و در آخرین پیچ از آلافیلیپ فرانسوی سبقت گرفت.

با توجه به تمامی شک و تردیدهایی که نسبت به توانمندی «توماس» در طول هفته وجود داشته، این عملکرد وی، بیانیه‌ای قاطع در زمینه مصمم بودن او به حساب آمد.

© The Independent

بیشتر از ورزش