سگی که برای جنگ با القاعده مدال شجاعت گرفت

مدال «پی‌دی‌اس‌ای دیکین» که معادل صلیب ویکتوریاست، روز سه‌شنبه در مراسمی مجازی به کونو اعطا شد

کونو در جریان محاصره چند گلوله خورد و در نتیجه، پس از چند عمل جراحی، بخشی از یکی از پاهایش قطع شد-US ARMY

سگی که از میان باران گلوله برای از پا در آوردن یک شورشی القاعده دویده بود، مدالی معادل «صلیب ویکتوریا» دریافت کرد.

کونو، سگی از نژاد بلجن شپرد مالیونوا، در جریان تهاجمی در سال ۲۰۱۹ علیه مواضع القاعده، وقتی که نیروهایش زیر رگبار مسلسل و نارنجک بودند، اوضاع را عوض کرد.

کونو که آن زمان چهار ساله بود در جریان محاصره چند گلوله خورد و در نتیجه، پس از چند عمل جراحی، بخشی از یکی از پاهایش قطع شد.

او از آن زمان بازنشسته شده است و دو عضو مصنوعی در بدن خود دارد.

سرهنگ مارک موریسون، رئیس دامپزشکی دفاعی بریتانیا به خبرگزاری پی‌ای گفت: «این افتخار را داشتم که چندبار او را ببینم و هر بار که به چشم‌هایش نگاه می‌کردم، هوش و انگیزه‌اش در خشنودی دیگران دیده می‌شد. او به همه چیز علاقه‌مند است و شخصیت فوق‌العاده‌ای دارد. هم اجتماعی است و هم کاری، دو ویژگی که معمولا یک‌جا پیدا نمی‌شود. سگ خیلی خاصی است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مدال «پی‌دی‌اس‌ای دیکین» که معادل صلیب ویکتوریاست، روز سه‌شنبه در مراسمی مجازی به کونو اعطا شد. او یکی از ۷۲ جانوری است که مدال گرفته‌اند از جمله چند سگ، اسب، کبوتر و یک گربه.

سرهنگ موریسون گفت: «این جانوران خیلی مهم‌ هستند و در بعضی موقعیت‌ها واقعا نقشی اساسی دارند. آن‌ها می‌توانند موادمنفجره یا مواد خطرناک دیگر را کشف کنند. در شرایط دیگر، توانایی آنها در حفظ جان انسان‌ها مهم است. از برخی جهات، همین که باشند کافی است. البته، دوستان خیلی خوبی‌ هستند و وفاداری‌ آنها بی‌نظیر است.»

© The Independent

بیشتر از زندگی