اعلام خبر ابتلای شاهزاده سوئدی و همسر او به کرونا

این زوج خاندان سلطنتی سوئد با فرزندشان در قرنطینه هستند

شاهزاده کارل فیلیپ و همسرش شاهدخت سوفیا- Maja Suslin / TT News Agency / AFP

دربار سلطنتی سوئد تایید کرد که شاهزاده کارل فیلیپ و همسرش شاهدخت سوفیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

پنجشنبه گذشته، دربار سوئد در بیانیه‌ای اعلام کرد که حال شاهزاده و همسرش خوب است و افزود قرار است که در طول روز پادشاه کارل گوستاف، ملکه سیلویا، ولیعهد ویکتوریا و همسر او شاهزاده دانیل مورد آزمایش قرار گیرند.

در این بیانیه آمده است: «روز چهارشنبه، والاحضرت شاهزاده کارل فیلیپ و شاهدخت سوفیا بعد از نشان دادن علائم بیماری و متعاقباً مثبت شدن جواب آزمایش کرونایشان، قرنطینه شدند.

شاهزاده و شاهدخت علائم خفیف آنفولانزا نشان داده‌اند، اما وضعیت عمومی‌شان خوب است. بلافاصله پس از بیماری، شاهزاده و شاهدخت در خانه با فرزندان خود قرنطینه شدند.»

اعلامیه دربار اضافه می‌کند: «ردیابی عفونت، تحت نظارت پادشاه و پزشک خانواده سلطنتی آغاز شده است.»

شاهزاده فیلیپ در سلسله مراتب جانشینی تاج و تخت سوئد در جایگاه چهارم قرار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته رسانه‌های محلی‌، جمعه گذشته اعضا خانواده سلطنتی هنگام مراسم تشییع جنازه برادر ملکه، والتر سامرلات، دیدار کردند.

مراسم تشییع جنازه مختصر بود و کمتر از ده نفر در آن شرکت داشتند و همه شرکت‌کنندگان قبل از مراسم مورد آزمایش قرار گرفته بودند. روزنامه سوئدی افتونبلاد گزارش داد که نتایج این آزمایش‌ها منفی بود، اما شرکت‌کنندگان همگی در یک اتاق در کلیسا حضور داشتند.

سوئد، مانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی، شاهد موج جدید شیوع ویروس کرونا بوده است. تا چهارشنبه گذشته، ۲۰۸۲۹۵ مورد ابتلا به کرونا و ۶۴۰۶ مورد فوت بر اثر کرونا در سوئد به ثبت رسیده است.

به گزارش سازمان بهداشت جهانی، حدود یک چهارم موارد جدید ابتلا به کرونا [در سوئد]، معادل بیش از ۵۰ هزار مورد، از ماه نوامبر به این سو اتفاق افتاده است.

سوئد در برخورد با همه‌گیری سیاست نامتعارفی در پیش گرفته است. این کشور از برقرار کردن قانون منع آمد و شد و اقدامات سختگیرانه دیگر اجتناب کرده است، به مدارس‌، رستوران‌ها و مغازه‌ها اجازه داده است که باز بمانند و فقط از افراد بالای ۷۰ سال خواسته است که ارتباطات اجتماعی خود را محدود کنند.

آندرس تگنل، یک متخصص همه‌گیری سوئدی، روز چهارشنبه اظهار داشت که همینک «هیچ نشانه‌ای از مصونیت» در جمعیت سوئد وجود ندارد که از سرعت انتقال ویروس بکاهد.

به گفته توماس لیندن، مدیر شورای ملی بهداشت و رفاه سوئد، تعداد بیماران نیازمند به درمان و مراقبت‌های ویژه در حال افزایش است.

وی همچنین از مردم درخواست کرد که رعایت دستورالعمل‌های مقابله با کرونا را به دلیل خبر در دسترس بودن واکسن در عرض چند ماه آینده رها نکنند. 

© The Independent

بیشتر از جهان