بایدن اعضای کلیدی کابینه‌اش را معرفی کرد

برای اولین بار، سه زن برخی از مهمترین سمت‌های دولت آمریکا را بر عهده خواهند گرفت

اعضای کلیدی کابینه‌ جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا - AFP / GETTY 

جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، روز سه شنبه در یک نشست خبری، نامزدهای اصلی خود را برای دولت آینده ایالات متحده اعلام کرد.

تیم انتقالی آقای بایدن فهرستی از نامزدهای کابینه بعدی را که کمتر از دو ماه دیگر به کار گمارده خواهد شد اعلام کرد. این در حالی است که هنوز پرزیدنت دونالد ترامپ شکست در انتخابات ریاست جمهوری را نپذیرفته است.

به گفته آقای بایدن، آنتونی بلینکن نامزد او برای وزارت خارجه و آلخاندرو مایورکاس برای وزارت امنیت داخلی ایالات متحده انتخاب شده‌اند.

جو بایدن همکاران آینده خود در کاخ سفید را ستود و گفت: «این افراد تجربه و دستاوردهای بی‌رقیبی دارند، و در عین حال نشان می‌دهند که با شیوه تفکر قدیمی و عادت‌های تغییرناپذیر نمی‌توان با چالش‌های کنونی روبه‌رو شد.»

آقای بایدن آوریل هینز را به عنوان رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا معرفی کرد، که در صورت تصویب سنا، اولین زنی خواهد بود که این سمت را بر عهده می‌گیرد.

آقای مایورکاس در صورت تایید نخستین فرد مهاجر و لاتین‌تباری است که به وزارت امنیت داخلی گمارده می‌شود.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا همچنین جَنِت یِلِن، رئیس بانک مرکزی ایالات متحده را به سمت وزیر خزانه‌داری برگزیده‌است. در صورت تایید، خانم یلن اولین زنی خواهد بود که وزیر خزانه‌داری می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لیندا تامس-گرینفیلد، دیپلماتی با سابقه سه دهه در امور سیاست خارجی، برای سمت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل انتخاب شده است.

جان کری، وزیر خارجه در کابینه اوباما، به سمت نماینده ویژه ایالات متحده در امور اقلیمی منصوب شده است.

روز دوشنبه، سازمان خدمات دولتی ایالات متحده تایید کرد که انتقال قدرت از کابینه آقای ترامپ به دولت جو بایدن آغاز شده‌است.

الخاندرو مایورکاس، معاون وزیر امنیت داخلی در کابینه دوم باراک اوباما، روز دوشنبه در توییتی اعلام کرد که از سوی آقای بایدن به سمت وزیر امنیت داخلی برگزیده شده است. آقای مایورکاس شصت ساله که متولد هاوانای کوباست، در توییت خود نوشت: «وقتی بچه بودم ایالات متحده به من و خانواده‌ام پناه داد. حالا نامزد وزارت امنیت داخلی آمریکا شده ام تا اطمینان حاصل کنم که از همه آمریکایی‌ها و کسانی که در جستجوی زندگی بهتری برای خودشان و عزیزانشان از آزار و سرکوب می‌گریزند، محافظت می‌شود»

نامزدهای وزارت خارجه و نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد قانونا باید رای اعتماد مجلس سنا را – که اکثریت آن در دست جمهوری‌خواهان است – به دست آورند تا انتصابشان تایید شود.

آقای ترامپ هنوز پیروزی آقای بایدن را به رسمیت نشناخته و گفته است که تلاش برای تغییر نتایج انتخابات را از طریق شکایات قانونی و به دلیل «تقلب گسترده در انتخابات» ادامه خواهد داد.