نتانیاهو «به‌زودی» به بحرین سفر می‌کند

نخست‌وزیر اسرائیل: «مشتاق هستیم که محصول صلح را به نفع مردم و کشورهایمان در این مدت کوتاه برداشت کنیم»

نخست‌وزیر اسرائیل و وزیر امور خارجه بحرین در کنفرانس خبری در اورشلیم، ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۹- MENAHEM KAHANA / POOL / AFP

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، امروز سه‌شنبه گفت که به دعوت سلمان آل خلیفه، ولیعهد بحرین «به زودی» از این کشور دیدار می‌کند.

پس از عادی‌سازی روابط اسرائیل با امارات متحده عربی، که با هماهنگی ایالات متحده و در راستای تشکیل اتحاد استراتژیک علیه ایران انجام شد، بحرین هم این اقدام را دنبال کرد.

نتانیاهو در بیانیه‌ای درباره تماس تلفنی با ولیعهد بحرین داشت آورده است: «هر دوی ما مشتاق هستیم که محصول صلح را به نفع مردم و کشور خود در این مدت کوتاه برداشت کنیم. به همین دلیل او (ال خلیفه) از من دعوت کرد که به زودی برای دیدار رسمی به بحرین بروم و با کمال میل می‌روم.»

اولین هیات بحرینی روز چهارشنبه گذشته از اسرائیل دیدار کرد.

روز دوشنبه هفته جاری، رسانه‌ها اعلام کردند که نتانیاهو روز یکشنبه نیز به عربستان سعودی سفر کرده است اما فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان سعودی انجام چنین دیداری را تکذیب کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس گزارشی که سوئیس‌اینفو منتشر کرده، نتانیاهو این گزارش ها را تأیید یا تکذیب نکرد.

دولت ترامپ از شهریورماه با بحرین توافق‌هایی را عادی‌سازی روابط اسرائیل با امارات متحده عربی و سودان به انجام رسانده است. یک هیات اسرائیلی روز دوشنبه به سودان سفر کرد.

با وجودی که مقامات کاخ سفید گفته‌اند کشورهای بیشتری در حال عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند، به نظر می‌رسد که پیش از روی کار آمدن جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در تاریخ بیستم ژانویه و تعیین سیاست دولت او درباره ایران، پیشبرد این اقدامات بعید باشد.

بایدن گفته است که دوباره به توافق هسته‌ای را که قدرت‌های جهانی با ایران امضا کردند برمی‌گردد و با متحدانش در راستای تقویت مفاد آن همکاری خواهد کرد.

بیشتر از جهان