رقابت ویرجین میدیا و اسکای در جذب بیننده بالا گرفت

بینندگان از هر کجا که باشند می‌توانند برنامه‌ها را به هر دو روش تلویزیون سنتی و استریم تماشا کنند

کاربران پهن‌باند ویرجین را در اختیار داشته باشند - TOLGA AKMEN / AFP

ویرجین مدیا با هدف رقابت با رقبایی مانند Sky Q از یک سکوی جدید به نام «TV ۳۶۰» رونمایی کرده است. استریمینگ باکس و سکوی جدید قرار است این امکان را فراهم کنند که افراد هر کجا که باشند بتوانند برنامه‌ها را به هر دو روش تلویزیون‌های سنتی و استریم تماشا کنند. از این رو این سکو نه تنها تلویزیون‌های سنتی در گوشه و کنار اتاق‌های خانه، بلکه برنامک روی گوشی‌ها و تبلت‌ها را نیز شامل می‌شود. این دستگاه‌های پخش تلویزیونی، طیفی از کاربردهای جدید را در بر می‌گیرد. شامل جست‌وجوی صدا و پرونده‌‌ها به طوری که افراد مختلف در یک خانه می‌توانند به فهرست برنامه‌های متفاوت و پیشنهادهای مختلف دسترسی داشته باشند. 

به نظر می‌رسد این عرضه ویژه ویرجین مدیا رقابتی باشد با Sky Q، که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۶ بیرون آمده بود. ویرجین می‌گوید کاربردهایی نظیر این که هر اتاق می‌تواند محتوای ۴K دریافت کند -چیزی که در بسته پیشنهادی اسکای فقط برای دستگاه اصلی در دسترس بود- آن را از سایر رقبا متمایز کرده است.  

در عین حال، خدمات TV ۳۶۰ ویرجین، شامل حساب کاربری همه افرادی که فیلم‌ها را تماشا می‌کنند می‌شود و به آن‌ها اجازه می‌دهد که سابقه ذخیره شده مخصوص خودشان را داشته باشند، چیزی که در Set-top box اسکای وجود ندارد. حساب‌های کاربری با دستگاه‌های مختلف تطبیق داده شده و هماهنگ می‌شوند و همچنین زمانی که بیش از یک نفر در حال تماشای فیلم است یک بخش مشترک برای تنظیمات وجود دارد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سکوی جدید تلویزیونی ویرجین، مانند Sky Q اساسا بر پایه جست‌وجوی صداست که به کاربران امکان می‌دهد از طریق کنترل از راه دور، به دنبال بازیگران، ژانرها، فیلم‌های به خصوص یا برنامه‌های تلویزیونی و یا جملات خاص دیالوگ‌ها بگردند. هر دو سامانه به جای ادغام با سایر سرویس‌های دستیار صوتی مانند الکسا یا آمازون یا گوگل، میکروفن‌ها را درون کنترل از راه دور قرار داده‌اند. کاربران TV ۳۶۰ می‌توانند مانند Sky Q چه از طریق Set-top box‌های مختلف و چه از طریق برنامک‌ها فیلم تماشا کنند. براساس اعلام شرکت ویرجین، این دستگاه قادر است شش برنامه را در زمان تماشای برنامه هفتم ضبط کند. این دستگاه جایگزین دستگاه V۶ می‌شود که این شرکت در سال ۲۰۱۶ از آن رونمایی کرده بود و براساس فناوری TiVo ساخته شده بود. اگرچه شرکت ویرجین قول داد که حتی پس از خارج شدن نسل قبلی آن دستگاه‌ها همچنان به ارائه خدمات آن ادامه دهد. دستگاه جدید درعوض از سامانه Horizon استفاده می‌کند که از سوی شرکت لیبرتی گلوبال ساخته شده است.  

دستگاه جدید مستلزم این است که کاربران پهن‌باند ویرجین را در اختیار داشته باشند. مشتریان جدید این پهن‌باند را به همراه خرید خود دریافت می‌کنند و مشتریان قبلی نیز که بسته Ultimate Oomph را از قبل دارند یا آن را ارتقا داده‌اند - با قیمت ۷۹.۹۹ پوند که شامل خط تلفن و خدمات تلفن همراه می‌شود- دستگاه را تا پایان امسال دریافت خواهند کرد. ویرجین در زمان رونمایی از این دستگاه اعلام کرد که این دستگاه در سال آینده برای همه در دسترس خواهد بود.

© The Independent

بیشتر از زندگی