حوثی‌های یمن: تاسیسات آرامکو را با قدس۲ هدف گرفتیم

عربستان هنوز این ادعا را تایید نکرده است

سخنگوی شبه نظامیان یمن مدعی شد که این گروه با موشک قدس ۲، تاسیسات آرامکو را هدف قرار داده است - Al-Huthi Group Media Office / AFP

سخنگوی نظامی حوثی‌های یمن اعلام کرد که این گروه شبه‌نظامی شیعه به ایستگاه توزیع نفت شرکت نفتی آرامکو عربستان در شهر جده، در نزدیکی دریای سرخ، با موشک حمله کرده و آن را مورد اصابت قرار داده‌اند. او گفت که این حمله با یک موشک بالدار از نوع قدس ۲ انجام شده است.

یحیی سریع در ادامه با انتشار یک نقشه ماهواره‌ای  ادعا کرد که حمله بسیار دقیق صورت‌گرفته و آمبولانس‌ها و ماشین‌های آتش‌نشانی به‌سوی محل حمله، در حال حرکت هستند.

در همین رابطه رویترز گزارش داد که سخنگوی شبهه نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی، گفت که این حمله در پاسخ به حملات ائتلاف به رهبری عربستان انجام‌ گرفته است. بااین‌حال، عربستان سعودی هنوز این ادعا را تأیید نکرده و از شهروندان این منطقه و ساکنان خارجی آن خواست تا با احتیاط به کار خود ادامه دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تأسیسات نفتی آرامکو در بخش شرقی عربستان واقع است و بیش از هزار کیلومتر با شهر جده فاصله دارد. مسئولان این شرکت در مورد ادعای فوق هنوز ابراز نظر نکرده‌اند. این حملات با پایان آتش‌بس موقت برای کمک‌رسانی در دوران کرونا، شدت یافته است.

عربستان سعودی نیز با حملات هوایی به حوثی‌ها، پاسخ متقابل داده است.

یمن از سال ۲۰۱۵ و پس از کمک عربستان برای بازگرداندن رئیس‌جمهوری پیشین این کشور به قدرت، با عربستان سعودی در حال درگیری است.

گروه حوثی بیشتر در مناطق شمالی و مناطق بزرگ شهری را تحت کنترل دارد. 

این حمله موشکی در حالی صورت می‌گیرد که عربستان سعودی میزبان نشست گروه ۲۰ است.

در حالی که بسیاری ایران را مسئول حمایت و فرستادن سلاح برای گروه حوثی عنوان می‌کنند، این کشور به طور رسمی مسئولیت آن را نپذیرفته است.

پیشتر نیز دولت ترامپ اعلام کرده بود که قصد دارد شبه نظامیان حوثی یمن را به عنوان گروهی تروریستی اعلام کند.

بیشتر از جهان