درخواست بوریس جانسون از اعضای گروه ۲۰: مقابله جدی‌تر با کرونا و تغییرات اقلیمی

در این اجلاس که به میزبانی عربستان سعودی برگزار می‌شود سران گروه ۲۰ در مورد آسیب‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا بحث می‌کنند

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا-Alberto Pezzali / POOL / AFP

بوریس جانسون در اجلاس مجازی آخر هفته، از ترامپ و سایر سران گروه ۲۰ درخواست خواهد کرد تا برای شکست دادن همه‌گیری کرونا و مقابله با تغییرات اقلیمی، اقدامات بیشتری انجام دهند.

ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده تا اواسط ژانویه که جو بایدن به قدرت خواهد رسید، سمت فعلی خود را خواهد داشت.

منتقدان هشدار می‌دهند که ترامپ همچنان طی این مدت می‌تواند در روند کنترل کووید-۱۹ و نیز بسیاری از مسائل دیگر اثرات چشم‌گیری داشته باشد.

در این اجلاس که به میزبانی عربستان سعودی برگزار خواهد شد، سران گروه ۲۰ در مورد تهدید کرونا و آسیب‌های اقتصادی آن بحث می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بوریس جانسون در آستانه این نشست و در پیامی ویدیویی به سایر سران گروه ۲۰ گفت که این گروه در ماه مارس تعهد کرده بود «هر آن‌چه ممکن است برای غلبه کردن بر همه‌گیری و حفاظت از جان و معیشت مردم» انجام دهد.

او گفت: «در نشست آخر این هفته باید در قبال آن وعده پاسخگو باشیم. اگر ابتکار و منابع جمعی گروه ۲۰ را بسیج کنیم می‌توانیم مسیر برون‌رفت از همه‌گیری را در پیش گیریم و آینده‌ای بهتر و سبزتر بسازیم.»

وی افزود: «فقط با تجمیع نیروها و همکاری است که می‌توانیم ویروس کرونا را شکست دهیم و از این بحران کمر راست کنیم. سرنوشت ما در دست‌های خودمان است.»

او از تمام کشورهای گروه ۲۰ خواست از سرمشق بریتانیا پیروی کنند و هر واکسنی که برای کووید-۱۹ تولید شد به طور برابر در دسترس جهانیان قرار دهند.

جانسون تمام آخر هفته را در ساختمان نخست‌وزیری در حالت خودقرنطینگی خواهد گذراند و روزهای شنبه و یکشنبه در این اجلاس مجازی شرکت خواهد کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان