خطیب‌زاده خبر ارسال پیام به بایدن را گزارش ساختگی خواند

در همین حال یک سناتور دموکرات تنها با پیش‌شرط از بازگشت آمریکا به برجام حمایت کرده است

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ارسال پیام برای تیم جو بایدن را تکذیب کرد - عکس از تابناک

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی خبر ارسال پیام از سوی عباس عراقچی، معاون وزارت خارجه، به مشاوران جو بایدن، نامزد پیروز اعلام شده دموکرات‌ها، از سوی رسانه‌ها را ساختگی دانست.

سعید خطیب‌زاده با زرد خواندن خبر روزنامه معتبر نیویورک ‌تایمز، آن را شیوه مرسوم برخی از رسانه‌ها عنوان کرد.

او تأکید کرد که ما در نیویورک دفتر نمایندگی داریم و همان روز انتشار خبر اعلام کردیم هیچ ‌گونه تماسی برقرار نشده است.

اخیراً نیویورک‌ تایمز مدعی شده بود که عباس عراقچی، معاون سیاسی محمدجواد ظریف، وزیر خارجه برای تیم مشاوران جو بایدن پیامی فرستاده و در آن پیام تأکید کرده که آمریکا بدون پیش‌شرط و برای شروع مذاکره باید به برجام بازگردد.

گفته می‌شود مشاوران آقای بایدن نیز دریافت چنین پیامی را تأیید نکردند و بررسی این موضوع را به پس از مراسم تحلیف او موکول کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 چندی پیش حسن روحانی، به دلیل خروج ایالات متحده از برجام و فشارهای اقتصادی ناشی از آن به ایران، خواستار پرداخت غرامت شده بود.

در همین رابطه کریس کونز، سناتور دموکرات از ایالت دِلِور که یکی از نامزدهای وزارت خارجه در دولت بایدن محسوب می‌شود، در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفته است که او تنها در صورتی ‌که ایران برنامه موشکی خود را محدود کند و دست از حمایت از گروه‌های نیابتی در منطقه بردارد، از بازگشت آمریکا به برجام حمایت می‌کند.

از زمان اعلام پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا از سوی رسانه‌ها، گمانه‌زنی‌های بسیاری از سوی طرف‌های ایرانی برای مذاکره با آمریکا منتشر شده است. این موضوع از زمانی آغاز شد که جو بایدن در رقابت‌های انتخاباتی ایالات متحده گفته بود در صورت پیروزی به برجام بازمی‌گردد و با متحدان اروپایی خود برای حل مسئله ایران همکاری می‌کند.

در همین راستا سی‌ان‌ان در مطلبی از سوی جو بایدن نوشت که اگر من به کاخ سفید بروم، راه ایران برای استفاده از دیپلماسی را باز می‌کنم.

بیشتر از