ترامپ برای اعلام شکست آماده می‌شود؟

«دعاوی حقوقی ادامه دارد، اما نزدیکان رئیس جمهوری و خود او می‌دانند که بی‌فایده است»

به گفته منابع مطلع، آقای ترامپ به طور خصوصی اذعان کرد که دعاوی حقوقی در ایالت‌های مورد مناقشه محکوم به شکست هستند-MANDEL NGAN / AFP

بنابه گزارش‌ها، اطرافیان دونالد ترامپ قصد دارند هنگام تشکیل مجمع برگزیدگان (کالج الکترال) در ماه دسامبر، از دعاوی قانونی علیه نتایج ریاست جمهوری آمریکا دست بردارند. 

به گفته منابع مطلع، آقای ترامپ به طور خصوصی اذعان کرد که دعاوی حقوقی در ایالت‌های مورد مناقشه محکوم به شکست هستند. 

همچنین گفته می‌شود که نزدیکان آقای ترامپ هم او را ترغیب به پذیرش شکست و برنامه‌ریزی برای زندگی خارج از کاخ سفید می‌کنند. 

چند روز پیش جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا، ۹ نفر از تیم اصلی خود را که مسؤول پی‌گیری دستورکار دولت او خواهند بود، معرفی کرد. 

قرار است مجمع برگزیدگان روز چهاردهم دسامبر پیروزی آقای بایدن را اعلام کند، همان روزی که از دید نزدیکان ترامپ، پایان ریاست جمهوری او خواهد بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک مقام بلندپایه دولت ترامپ روز پنجشنبه به شبکه ان‌بی‌سی گفت: «دعاوی حقوقی ادامه دارد، اما نزدیکان رئیس جمهوری و خود او می‌دانند که بی‌فایده است.» 

ایندیپندنت با کاخ سفید تماس گرفته‌است تا نظر دفتر ریاست جمهوری را جویا شود. 

آقای ترامپ تا این جا با حدود شش میلیون رای مردمی و هفتاد و چهار رای الکترال کمتر، بازنده انتخابات است. 

با این همه، شماری از افراد حزب جمهوری‌خواه – به رهبری رودی جولیانی وکیل شخصی آقای ترامپ – در چند ایالت مهم پی‌گیر دعاوی حقوقی هستند تا اعتبار نتایج را باطل کنند. 

آن‌ها در ایالت‌های آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا، پنسیلوانیا و ویسکانسن اقامه دعوی کرده‌اند. 

اما تیم حقوقی ترامپ تاکنون نتوانسته مدرکی مبنی بر خطا یا خلاف در انتخاباتی ارائه کند که به گفته روسای سازمان‌های امنیت سایبری، «ایمن‌ترین انتخابات در تاریخ آمریکا» بوده است. 

فرمانده کل قوا که باید تا دو ماه دیگرکاخ سفید را ترک کند، به تلاش برای تخریب مشروعیت انتخابات ماه نوامبر و دولت برگزیده ادامه می‌دهد. 

آقای ترامپ هنوز می‌گوید که برنده انتخابات است و ادعا می‌کند که وکلایش «راه خیلی روشنی به سوی پیروزی» یافته‌اند. 

او بامداد پنجشنبه با اعلام این به‌اصطلاح خبر، در توییتی گفت: «قطعات پازل دارند قشنگ جور درمی‌آیند.» 

در این حال آقای بایدن به برنامه‌ریزی ادامه می‌دهد و سمت‌های مهم کاخ سفید را به یاران وفادار خود داده است. 

جنیفر اومالی، مدیر ستاد تبلیغاتی آقای بایدن به معاونت دفتر ریاست جمهوری منصوب شده است و ران کلاین، مدیر مبارزه با بیماری ابولا در زمان بارک اوباما، رئیس دفتر بایدن خواهد بود. 

دیگر انتصاب‌های آقای بایدن عبارتند از استیو ریچتی به عنوان مشاور رئیس جمهور و سدریک ریچموند به عنوان مشاور ارشد او. 

آقای بایدن در چند روز گذشته از دولت ترامپ درخواست کرد تا برای کنترل همه‌گیری فزاینده کرونا با او همکاری کنند. گزارش‌ها حاکی است آقای ترامپ ماه‌هاست که در جلسه کارگروه کاخ سفید برای مبارزه با کرونا شرکت نکرده است. 

روز چهارشنبه آقای بایدن جلسه‌ای مجازی با کارکنان بخش بهداشت و درمان برگزار کرد و از آن‌ها بابت تلاش در مقابله با همه‌گیری، تشکر کرد.

© The Independent