استاندار خوزستان خبر خودکشی‌ها در رامهرمز را تایید کرد

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که فرماندار رامهرمز رسانه‌های محلی را از انتشار اخبار مربوط به دانش‌آموزان منع کرده بود

دروس تحصیلی دانش‌آموزان در ایران از طریق سامانه شبکه اجتماعی دانش‌آموزان موسوم به «شاد» ارائه می‌شود- تصویر از ایرنا

تنها چند روز پس از تکذیب فرماندار رامهرمز، سرانجام استاندار خوزستان اخبار مربوط به دانش‌آموزان رامهرمزی را تایید کرد.

غلامرضا شریعتی در نشست خبری آنلاین شب گذشته خود به خبرنگاران گفت: «بر اساس گزارش فرمانداری رامهرمز، در یک سال گذشته در این شهرستان دو مورد خودکشی منجر به فوت و ۶ مورد اقدام به خودکشی در میان دانش‌آموزان اتفاق افتاده است.»

این در حالی است که چند روز قبل فرماندار رامهرمز با تکذیب خبر خودکشی دانش‌آموزان به دلیل «نداشتن تبلت دانش‌آموزی» برای حضور در کلاس‌های غیرحضوری مدرسه، رسانه‌های محلی را از انتشار اخبار مربوط به دانش‌آموزان منع کرده بود.

آرش قنبری فرمانداری رامهرمز هفته گذشته به خبرگزاری فارس گفت: «این خبر صحت ندارد و یکسری رسانه‌های بی تعهد اقدام به نشر این خبر کردند.»

وی با بیان اینکه رسانه‌ها مدعی شده اند که در یک ماه گذشته شش دانش‌آموز خودکشی کردند، افزود: «تنها یک دانش‌آموز اقدام به خودکشی کرده و شش نفر نبودند.»

واکنش‌های عمومی در سطح شهرستان رامهرمز زمانی شدت گرفت که در روز جمعه ۲۲ آبان ۹۹ خبر خودکشی منجر به فوت یک دختر دانش‌آموز منتشر شد.

فرماندار رامهرمز با اشاره به مرگ این دانش‌آموز گفت: «اگرچه فردی که خودکشی کرد، دانش‌آموز بوده اما علت خودکشی آن به دلیل نداشتن تبلت نبوده است.»

طبق اعلام رسانه‌های محلی خوزستان، تنها از آغاز سال تحصیلی جاری پنج مورد مشابه دیگر نیز در این شهرستان رخ‌داده است که یک مورد دیگر نیز منجر به مرگ دانش‌آموز شده است.

طبق اعلام رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان رامهرمز، ۴ هزار نفر از حدود ۲۷ هزار دانش‌آموز این شهرستان فاقد موبایل و ابزار حداقلی برای تحصیل مجازی هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 

از آغاز همه‌گیری کرونا و تعطیلی مدارس، دروس تحصیلی دانش‌آموزان در ایران از طریق سامانه شبکه اجتماعی دانش‌آموزان موسوم به «شاد» ارائه می‌شود.

برای دسترسی به این برنامه داشتن تبلت یا گوشی همراه هوشمند و دسترسی به اینترنت الزامی است. متوسط قیمت یک دستگاه تبلت دانش آموزی ۲ میلیون تومان است. 

حداقل حقوق دریافتی افراد متاهل با دو فرزند طبق مصوبه شورای عالی کار در ایران سه میلیون تومان است. 

بیشتر از