کانادا واکسن‌های کووید-۱۹ مازاد را اهدا می‌کند

کانادا معاملاتی برای خرید ۲۰ میلیون دوز واکسن با هر یک از دو شرکت فایزر و مدرنا انجام داده‌است

دلیل سفارش مازاد واکسن از سوی برخی کشورها این است که می‌خواهند از دسترسی به واکسن اطمینان داشته باشند - JOEL SAGET / AFP

به گفته پژوهشگران مرکز نوآوری سلامت جهانی دوک در کارولینای شمالی، کانادا دوزهای واکسن بیشتری از جمعیت خود را به کشورهای فقیر اهدا می‌کند.

به گزارش رویترز، در حالی که هنوز آخرین مرحله آزمایش مشخص نشده، معدودی از کشورهای ثروتمند میلیون‌ها دوز واکسن را بر اساس معاملات ذخیره کرده‌اند. دلیل این اقدام آن است که می‌خواهند اطمینان داشته باشند که به واکسن دسترسی پیدا می‌کنند، حتی تنها اگر یک یا دو واکسن موثر باشد.

یک منبع مطلع در دولت کانادا در این‌باره گفت که کانادا می تواند دوزهای اضافی را از طریق تسهیلات «کوواکس» سازمان بهداشت جهانی به کشورهای دیگر اهدا کند.

به طور جداگانه، یک منبع مطللع در کوواکس تایید کرد که گفتگوهایی بین کانادا و دیگر دولت‌ها و سازمان‌های مرتبط برای اطمینان از دسترسی عادلانه به واکسن‌های کووید-۱۹ در حال انجام است.

یک منبع سوم گفت: «ما اجازه نمی‌دهیم دوزهای اضافی واکسن هدر برود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز دوشنبه جلسه‌ای در پارلمان کانادا تشکیل شده که در آن بیل متیو، معاون وزیر خدمات عمومی و تدارکات گفته اگر همه هفت تولیدکننده واکسن، محصول خود را به تایید برسانند، کانادا گزینه‌هایی خواهد داشت.

بر اساس اطلاعاتی که شرکت‌های فایزر و مدرنا درباره آخرین مرحله آزمایش منتشر کرده‌اند، کانادا معاملاتی برای خرید ۲۰ میلیون دوز واکسن با هر یک از این شرکت‌ها انجام داده‌ است.

اما در حالی که واکسن‌های مختلف به روش‌های مختلف کار می‌کنند، تقریبا همه آنها قسمت یکسانی از ویروس کرونا را هدف قرار می دهند. به همین دلیل برخی از کارشناسان داده‌های اولیه محکمی ارایه می‌کنند که نشان می‌دهد واکسن‌های دیگر هم ممکن است موثر باشند.

بیشتر از جهان