بازشماری آرا در جورجیا؛ ۱۶۴۳ رای به ترامپ اضافه شد

بازخوانی دستی ۲۵۰۰ رای جدید در ایالت جورجیا نشان می‌دهد حدود ۱۶۰۰ رای برای ترامپ و حدود ۸۰۰ رای برای بایدن خوانده نشده

مسئولین نمی‌دانند چرا این آراء شمارش نشده است-AFP

بازشماری برگه‌های رای درایالت جورجیا نشان می‌دهد بیش از ۲۵۰۰ رای  که تقریبا دو سوم آن به نفع دونالد ترامپ داده شده بود، خوانده نشده است، اما مسئولین می‌گویند این امر تغییری در نتیجه نهایی انتخابات در این ایالت نمی‌دهد. 

اغلب رسانه‌های خبری عمده پیش‌بینی کرده‌اند که جو بایدن با ۱۴ هزار رای بیش از دونالد ترامپ در ایالت جورجیا پیروز شده است. در مجموع، حدود پنج میلیون رای جورجیا به صندوق ریخته شده که برای نخستین بار در ۲۸ سال گذشته یک نامزد حزب دموکرات را برگزیده است. 

خبرگزاری آسوشیتد پرس به نقل از گابریل استرلینگ، یکی از مقامات تیم ناظر بر انتخابات جورجیا گزارش می‌دهد که از آرای خوانده نشده، ۱۶۴۳ رای به نفع آقای ترامپ، ۸۶۵ رای به نفع آقای بایدن و ۱۶ رای به نفع جو یورگِنسِن، کاندیدای لیبرال‌ها بوده است. نتایج قطعی انتخابات در جورجیا هنوز مشخص نشده است. 

آقای استرلینگ ضمن اشاره به این که این یک مورد استثنایی در بازخوانی آراء در ناحیه «فلوید» است و «تغییری اساسی» در آرای دیگر نواحی ایجاد نمی‌کند، گفت: «دلیل نظارت و بازخوانی آراء همین چیزهاست.» 

او افزود که به نظر می‌رسد روند درست در جدول‌بندی ماشین خواندن آراء دنبال نشده است، اما مسئولین در جریان شمارش دستی آرا متوجه این مشکل شده‌اند زیرا در این ناحیه أوراق کاغذی نگاه داشته می‌شوند.    

تام ریس، دبیر هیات انتخابات ناحیه‌ای گفت مسئولین نمی‌دانند چگونه این آراء شمارش نشده است. 

شمارش دستی آراء در چارچوب قوانین ایالت جورجیا  صورت می‌گیرد که حکم می‌کند زمانی که ارقام داده شده به وسیله ماشین رای‌خوانی میان دو رقیب انتخاباتی نزدیک به هم است، آرا باید با دست بازخوانی شوند. تا ساعات دوشنبه شب، بخش اعظم ۱۵۹ ناحیه جورجیا روند بازخوانی دستی آراء را تکمیل کردند. 

برَد رافِن اسپِرگِر، وزیر اجرایی جورجیا، که عضو حزب جمهوری‌خواه است، گفت که دلیل بازخوانی آراء نزدیکی نتیجه انتخابات میان دو نامزد ریاست جمهوری است نه به دلیل فشار احزاب سیاسی.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به محض آن که نتایج آراء به نفع آقای بایدن سنگینی کرد، . آقای ترامپ بدون ارائه شاهد و مدرک  گفت در این انتخابات تقلب شده است. ستاد انتخاباتی آقای ترامپ درصدد به چالش کشیدن قانونی نتایج انتخابات در چند ایالت است. 

آقای ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات خودداری کرده است و در عوض در توییتی که اخیرا به اشتراک گذاشت نوشت که او «برنده انتخابات است» این توییت بلافاصله با هشدار مدیریت توییتر روبه‌رو شد که برچسب: «منابع رسمی این انتخابات را به گونه دیگری توصیف کرده‌اند.» را به همراه داشت.  

در این میان، کارزار آقای بایدن همچنان با حفظ آرامش خاطرنشان کرد که بازخوانی آراء ممکن است در برخی نواحی تعداد آراء را تغییر دهد اما نتیجه کلی همچنان به نفع آقای بایدن است. 

پاتریک مور، وکیل ستاد انتخاباتی بایدن می‌گوید: «پس از دو روز و نیم بازخوانی آراء، ما همچنان با وزیر أمور اجرایی این ایالت اشتراک نظر داریم که دلیلی وجود ندارد نتیجه بگیریم در روند شمارش آراء تقلب شده است.» 

گزارش‌های تکمیلی از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان