از ماه آینده: مایه‌کوبی سراسری واکسن چینی کرونا در اندونزی

اندونزی با حدود ۱۵ هزار مورد مرگ در میان کشورهای جنوب شرق آسیا بیشترین آسیب را از شیوع کرونا دیده است

قرار است از واکسن‌های تولیدی شرکت‌های چینی سینوواک و سینوفارم، در مراحل اولیه برنامه واکسیناسیون سراسری اندونزی استفاده شود - ADEK BERRY / AFP

رییس‌جمهور اندونزی گفت که این کشور آسیای جنوب شرقی، از پایان سال جاری میلادی، کارزار واکسیناسیون گسترده ویروس کرونا را آغاز می‌کند.  

جوکو ودیدودو، رییس‌جمهور اندونزی، که بیشتر با نام جوکووی شناخته می‌شود، به رویترز گفت که برنامه‌ریزی برای توزیع واکسن در سرتاسر این مجمع‌الجزایر آغاز شده‌است.  

در صورتی که بی‌پی‌اوام، سازمان غذا و داروی اندوزی، دارو را تایید کند، این کشور ۲۷۰ میلیون نفری از جمله اولین کشورهای جهان خواهد بود که در مقابل کووید-۱۹ واکسینه می‌شوند.  

آقای ویدودو گفت: «پیش‌بینی می‌کنیم که فرایند واکسیناسیون تا پایان امسال و پس از یک رشته آزمایش‌های سازمان غذا و دارو، آغاز شود.»  

اندونزی با حدود ۱۵ هزار مورد مرگ بر اثر کووید-۱۹ و ۴۵۰ هزار مورد ابتلا، در میان کشورهای جنوب شرق آسیا متحمل بیشترین آسیب از ویروس کرونا شده است و ماه‌هاست تلاش می‌کند تا ویروس را مهار کند.  

آقای ویدودو، روز جمعه به خبرگزاری رویترز گفت: «ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا روند سیر ابتلا را ثابت نگه داریم و در عین حال برنامه واکسیناسیون را آغاز می‌کنیم.»  

در همان روز جمعه، اندونزی بالاترین رقم ابتلا به ویروس کرونا و شناسایی پنج هزار و ۴۴۴ مورد را در دومین روز متوالی آمار بالای ابتلا، اعلام کرد. این رقم به مراتب بالاتر از میانگین روزانه ۳۵۰۰ نفری ابتلا در دو هفته اخیر به شمار می‌رود.  

آقای ویدودو افزود که اولویت با اطمینان از بی‌خطر بودن واکسن است و گفت کارکنان بخش بهداشت و سلامت، پلیس و ارتش اولین بخش‌هایی هستند که با آغاز واکسیناسیون، واکسن دریافت خواهند کرد. 

لوهوت پانجایتان، وزیر امور هماهنگی سرمایه‌گذاری و مناسبات دریایی اندونزی، گفت که دولت پیش‌بینی می‌کند سازمان غذا و داروی این کشور در هفته اول دسامبر واکسن را تایید خواهد کرد و کشور می‌تواند دو هفته پس از آن «واکسیناسیون را آغاز کند».  

قرار است از واکسن‌های تولیدی شرکت‌های چینی سینوواک و سینوفارم، در مراحل اولیه برنامه واکسیناسیون سراسری اندونزی استفاده شود.  

این شرکت‌ها ۱۸ میلیون واکسن را امسال تحویل خواهند داد، این رقم دربرگیرنده  ۱۵ میلیون واکسنی است که قرار است در شرکت داروسازی دولتی اندونزی به نام بیوفارم، تولید شود.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 ایرلانگا هارتارتو، وزیر هماهنگی اندونزی امور اقتصادی به خبرگزاری رویترز گفت که اندونزی قراردادهایی را برای دریافت بیش از ۲۵۰ میلیون دوز واکسن تا پایان سال ۲۰۲۱، از جمله ۳۰ میلیون واکسن تولید شرکت آمریکایی نووووکس امضا کرده است.  

اقتصاد اندونزی در مقایسه با دیگر کشورها در منطقه، در طی شش ماه اخیر، با رشد کمتری دچار ضرر شده است و آقای ویدودو گفت که وضعیت اقتصادی کشور «امیدوارکننده» است.  

او گفت: «امیدواریم که کارزار واکسیناسیون تاثیر مثبتی بر اقتصاد داشته باشد. این برای ما اهمیت بالایی دارد.»  

© The Independent

بیشتر از جهان