دستمزد کارگران قومی یک پنجم کمتر از کارگران بریتانیایی سفید پوست است

کارگران بنگلادشی بیشتر از همه مورد تبعیض اند

Fancycrave.com/ pexels

داده‌های رسمی فاش ساخته است که حقوق و دستمزد تقریبا تمام گروه‌های کارگران سیاهپوست و اقلیت قومی به طور میانگین از همتایان بریتانیایی سفید پوست آنها کمتر است.

نخستین ارقام تفصیلی از دفتر آمار ملی که روز سه شنبه منتشر شد نشان داد کارگران بنگلادشی با بزرگترین تبعیض پرداخت رو به رو هستند و بیست درصد کمتر از کارمندان بریتانیایی سفید پوست حقوق دریافت می‌کنند. به طور میانگین، کارگران اقلیت قومی سه ممیز هشت درصد کمتر از تمام گروه‌های قومی سفید در ۲۰۱۸ دریافت کردند.

داده‌های دفتر ملی آمار همچنین نشان می‌دهد، متولدین در خانواده‌های اقلیت قومی در بریتانیا نسبت به متولدین در خارج، با تبعیض‌های پرداختی بسیار کمتری رو به رو هستند.

چینی‌ها و هندی‌ها تنها گروه‌های قومی هستند که به طور میانگین بیشتر از کارگران بریتانیایی سفید حقوق می‌گیرند. کارگران چینی سال گذشته بالاترین دستمزدهای هر گروه قومی را با احتساب پانزده ممیز هفتاد و پنج صدم پوند در ساعت دریافت کردند، کارگران هندی با ساعتی ۱۳.۴۷ پوند پس از آنها قرار دارند. کارگران سفید پوست بریتانیایی ۱۲.۰۳ یا حدود ۲۵ هزار پوند، برای یک هفته کاری ۴۰ ساعتی جمع کردند.

میانگین پرداخت برای کارگران سیاهپوست، افریقائی، کارائیب یا کارگران بریتانیائی سیاهپوست ۱۰.۹۲ پوند و برای کارگران پاکستانی ۱۰ پوند بود.

اندیشکده  The Resolution Foundation گفت، هرچند در دهه‌های اخیر پیشرفت عظیمی صورت گرفته است، مطالعات اندیشکده نشان داد که کارگران گروه‌های اقلیت قومی و سیاهپوست با تبعیض رو به روهستند – حتی پس از در نظر گرفتن ویژگی‌هایی مانند مهارت، تجربه و نوع کاری که انجام می‌دهند.

کاتلین هنهان، تحلیلگر سیاست در اندیشکده گفت :«با پیشرفت عمده در روشن شدن شکاف‌های پرداخت در داخل شرکت‌ها، دولت حالا باید این کار را در مورد شکاف‌های پرداخت برای کارگران گروه‌های سیاهپوست و اقلیت قومی نیز انجام دهد.»

اتحادیه GMB  ارقام را «ناراحت کننده» نامید و بار دیگر خواستار گزارش اجباری در مورد شکاف در پرداخت گروه‌های قومی شد.

نیل اندرو، مسئول بخش بررسی کیفیت و فراگیری GMB  گفت: «این کار گام مهمی در پرداختن به تبعیض‌های ساختاری و، در برخی کارگاه‌ها، از بین بردن نژاد پرستی نهادینه است.

« کاری است برای  پایان دادن به تبعیض و مسلم ساختن این که دنیای کار برای همه عادلانه و برابر باشد.»

© The Independent