دادستان نیویورک: اگر ترامپ از توزیع واکسن در این ایالت ممانعت کند، علیه او اقامه دعوا می‌کنیم

ترامپ می‌گوید فرماندار نیویورک به منبع واکسن اعتماد ندارد

واکسن کرونا تا ماه آوریل به گونه‌ای گسترده در ایالات متحده عرضه خواهد شد-David Dee Delgado/Getty Images/AFP

دادستان عالی نیویورک می‌گوید اگر دونالد ترامپ در صدد ممانعت از توزیع واکسن ویروس کووید-۱۹ که «جان‌ها را نجات می‌دهد» بر آید، در دادگاه علیه او اقامه دعوا خواهد کرد.

آقای ترامپ که دوره ریاست جمهوری‌اش در ماه ژانویه به پایان می‌رسد، اعلام کرده است که سال آینده که واکسن کرونا به بازار خواهد آمد، دستگاه رهبری‌اش اجازه توزیع آن را در این ایالت صادر نخواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ترامپ در یک کنفرانس مطبوعاتی در محل باغ گل رز کاخ سفید گفت که اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک، «باید به ما بگوید چه زمانی برای دریافت واکسن‌ها آماده است، زیرا در غیر این صورت نمی‌توانیم آن را به ایالتی بدهیم که آن را بلافاصله در اختیار مردمش قرار نمی‌دهد.»

این نخستین باری بود که دونالد ترامپ پس از شکست انتخاباتی در مقابل جو بایدن، سخنرانی علنی می‌کرد.

آقای ترامپ افزود: «او (کومو) به منبع واکسن اعتماد ندارد.»

«‌این (واکسن‌ها) ساخته بزرگترین شرکت‌های جهان است، بزرگترین آزمایشگاه‌های جهان، اما او به این واقعیت اعتماد ندارد که این کاخ سفید، این دستگاه رهبری است. بنابراین برای من دردناک است که بگویم ما آن (واکسن) را تا زمانی که مجوز آن را نداشته باشیم، در ایالت نیویورک توزیع نخواهیم کرد.» 

لتیشیا جیمز، دادستان کل نیویورک، بلافاصله در توییتر آقای ترامپ را مورد تهدید قرار داد.

او نوشت: «هرگونه تلاش دونالد ترامپ برای ممانعت از دسترسی ایالت نیویورک به واکسن کووید-۱۹ که جان‌ها را نجات می‌دهد، به سادگی با دعوای حقوقی رو‌به‌رو خواهد شد. دست از بازی‌های سیاسی با جان مردم بردارید.»

خانم جیمز در بیانیه‌ای افزود که تهدیدهای آقای ترامپ «چیزی بیش از رفتار رئیس جمهوری نیست که دوره‌اش به پایان رسیده است و قصد دارد از افرادی که در سیاست مخالف او بوده‌اند، انتقام بگیرد.» 

آقای ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی‌اش گفت که واکسن کرونا تا ماه آوریل به گونه‌ای گسترده در ایالات متحده عرضه خواهد شد.

در این میان، موارد روزانه ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا به گونه‌ای بی‌سابقه تنها در روز جمعه به ۱۷۶ هزار نفر رسید.

آقای کومو همچنین در شبکه «ام اس ان بی سی» در حمله به دونالد ترامپ گفت: «‌هرچه می‌گوید از حقیقت به دور است که جای تعجب ندارد.»

© The Independent

بیشتر از جهان