سازمان امنیت نروژ خواستار اخراج روحانی ایرانی از اسلو شد

«حکومت ایران از مراکز مذهبی برای اهداف امنیتی استفاده می‌کند»

شعبه اروپا، مسجد امام علی، بخشی از بنیاد خیریه مجمع اهل بیت در اسکاندیناوی است که در سال ۱۳۸۴ در اسلو تأسیس شد-عکس از خبرگزاری قرآن

سازمان امنیت نروژ، از وزارت دادگستری این کشور خواست تا مدیر مرکز شیعیان موسوم به «امام علی» را به دلیل «ارتباط با تهران»، از این کشور اخراج کند.

خبرگزاری نروژ اعلام کرد که دلیل درخواست اخراج این روحانی ایرانی، دریافت گزارش‌هایی مبنی‌بر «ارتباط آن با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی» است. در این گزارش، نامی از این روحانی نیامده است.

همچنین، گفته می‌شود این فرد، با یک روحانی دیگر که قصد ترور اعضای گروه «جنبش عربی آزادی‌بخش الاحواز» در دانمارک را داشته نیز، همکاری کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌تر، سرویس اطلاعات و امنیت دانمارک خبر از بازداشت سه نفر از اعضای این گروه را اعلام کرد که یک نفر از آنها در دادگاه محکوم شده است.

در همین راستا، هان بلومبرگ، مدیر امنیت دولت نروژ تأکید کرد که حکومت ایران از مراکز مذهبی و مساجد برای اهداف امنیتی و اطلاعاتی استفاده می‌کند.

در وبسایت مرکز امام علی آمده است که این محل در سال ۲۰۰۵ تأسیس شده و نهادی مستقل است و ارتباطی با هیچ دولتی ندارد. بااین‌حال در انتها تأکید شده که این مرکز «توسط هیئت‌مدیره با اشراف و نظارت نماینده مراجع تقلید شیعه» اداره می‌شود.
 بر اساس گزارش منتشر شده، این مرکز سالانه حدود ۶۰۰ هزار کرون از دولت نروژ کمک‌هزینه دریافت می‌کند.

بیشتر از جهان