تمایل فائوچی برای همکاری با هفتمین رئیس جمهور دوران فعالیت خود

دکتر فائوچی از زمان معاونت جو بایدن و به خاطر سابقه چهار دهه حضور او در مجلس سنا، با او کاملا آشنا است

کارگروه ویروس کرونای آقای بایدن ، پر از افراد شایسته است - KEVIN DIETSCH / AFP / Pool

دکتر آنتونی فائوچی گفت هیچ برنامه‌ای برای بازنشستگی ندارد و افزود که قصد دارد در زمان جو بایدن، به عنوان هفتمین رئیس جمهور دوران فعالیت خود نیز، همچنان به فعالیت خود ادامه دهد.

دبیر ۷۹ ساله موسسه ملی حساسیت و بیماری‌های مسری، تاکنون شاهد تهدیدهای قتل علیه خود، همسر و فرزندانش بوده است. استیو بنن خواستار قطع سر او و «نهادنش بر سر نیزه‌ای خارج از کاخ سفید» شده بود. دونالد ترامپ نیز او را به عنوان فردی «خرفت» توصیف کرده است. به همین دلیل، او برای اولین بار در زندگی خود مجبور به استفاده از محافظان شخصی شده است.

با این وجود دکتر فائوچی گفت اصلا قصد ندارد روپوش سفید آزمایشگاه خود را کنار گذارد.

وقتی روز دوشنبه، ولف بلیتزر خبرنگار سی‌ان‌ان از او پرسید آیا قصد دارد با آقای بایدن کار کند، پاسخ داد: «قطعا این کاری است که می‌خواهم انجام دهم و آن را انجام خواهم داد» و افزود: «هیچ برنامه‌ای برای ترک کار خود ندارم. این کاری مهم است و من آن را برای مدتی طولانی انجام داده‌ام. من این مسئولیت را در دوران شش رئیس جمهور بر عهده داشتم. این کاری مهم است و فارغ از اینکه دولت در دست چه کسی قرار دارد، هدف من خدمت به عموم مردم آمریکا است .»

دکتر فائوچی که از زمان معاونت آقای بایدن ۷۷ ساله در دوران باراک اوباما، و به خاطر سابقه چهار دهه حضور او در مجلس سنا با او کاملا آشنا است، در مورد ارتباطش با جو بایدن، اظهار نظری نکرد.

او گفت: «ترجیح می‌دهم درباره این مسائل صحبت نکنم، چون در حال حاضر می‌خواهم تمام توجهم را به واکسن و کاری که در حال انجام آن هستم، معطوف کنم تا اوضاع را به وضعیت عادی برگردانیم.»

او همچنین اظهار داشت کارگروه ویروس کرونای آقای بایدن که در روز دوشنبه معرفی شد، پر از افراد شایسته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کارگروه آقای بایدن سه رئیس مشترک خواهد داشت: ویوک مورتی، جراح کل ایالات متحده در دولت اوباما؛ دیوید کسلر، رئیس اداره مواد غذایی و دارویی ایالات متحده در دولت‌های جورج اچ دبلیو بوش و بیل کلینتون؛ و مارسلا نونز اسمیت، نائب دبیر تحقیقات برابری در بهداشت از دانشکده پزشکی دانشگاه ییل.

دکتر مورتی و دکتر کسلر ماه‌هاست که درباره بیماری عالم‌گیر جاری به آقای بایدن گزارش می‌دهند.

وقتی از دکتر فائوچی درباره ارزیابی این تیم پرسیده شد، او پاسخ داد: «آنها همگی افرادی شایسته هستند. واضح است که اگر در کاری که من مشغول هستم، فعال باشید،   این افراد را  نیز می‌شناسید. آنها همه همکاران من هستند و اکنون سالیان سال است که با آنان کار می‌کنم. البته که همه آنها شایستگی لازم را دارند.»

دکتر فائوچی هشدار داد که ایالات متحده در «وضعیتی جدی» قرار دارد چرا که آمار موارد ابتلا در هر روز به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسیده است. ولی کشور «می‌تواند این وضعیت را تغییر دهد.»

روز شنبه ۱۳۰ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا گزارش شد و ایالات متحده اکنون بیش از ۱۰ میلیون مورد ابتلا و ۲۳۷ هزار مورد مرگ حاصل از ویروس کرونا دارد.

دکتر فائوچی گفت: «متاسفانه ما از قبل این وضعیت را پیش‌بینی کردیم وقتی از این واقعیت حرف زدیم که با ورود به فصل‌ سرد پاییز و بعد فصل حتی سردتر زمستان، شاهد فعالیت بیشتر افراد در محیط‌های سربسته خواهیم بود که باعث افزایش موارد ابتلا می‌شود. این واقعا امری ناخوشایند است. با این وجود هنوز خیلی دیر نیست تا اوضاع را عوض کرد. به علاوه با این واکسن جدید، کمک بیشتری هم در راه است.»

او تاکید کرد مردم باید فاصله خود را حفظ کرده، ماسک بر صورت زده و دستان خود را مرتب بشویند.

فائوچی گفت: «فقط کمی بیشتر تحمل کنید. می‌دانیم که در آخر این تونل به روشنایی خواهیم رسید ولی این بدان معنی نیست که تمهیدات مهم رعایت بهداشت را کنار خواهیم گذاشت چرا که باید به گونه‌ای ادامه‌دار همیشه آنها را انجام دهیم.»

© The Independent

بیشتر از جهان