تایسون: برای فرار از نتیجه آزمایش اعتیاد، از ادرار همسرم استفاده می‌کردم

تایسون در دوران اوج ورزش خود از ماری جوانا و کوکائین مصرف می‌کرد

Al Bello/Getty Images/AFP-نفر وسط مایک تایسون است

مایک تایسون فاش کرد که برای پرهیز از نتیجه مثبت تست مواد نیروزا، از یک اندام نرینه کاذب و از ادرار بستگانش استفاده کرده است.

قهرمان پیشین دسته سنگین وزن بوکس جهان در زندگینامه خود با عنوان «حقیقت مسلم» اذعان کرد که در اوج دوران ورزش خود که دائم ماری‌جوانا و کوکایین مصرف می‌کرد، برای فرار از نتیجه آزمایش اعتیاد، از دستگاهی به نام «ویزینیتور» استفاده می‌کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته او، این وسیله شامل یک کیسه پلاستیکی حاوی ادرار پاک بود که به لوله‌ای شبیه اندام نرینه وصل بود، و با فشار دادن ران‌ها به هم، ادرار تخلیه می‌کرد.

تایسون در گفتگو با پادکست خود به نام «هات باکسین» گفت برای گریز از ردیابی اعتیادش، ادرار همسرش مونیکا ترنر یا حتا کودک خردسالش را به کار می‌برد.

تایسون در باره ویزینیتور گفت: «محشر بود داداش. ادرار بچه‌ام را می‌ریختم توش. یک بار از [ادرار] زنم استفاده کردم. او هم گفت: "دعا کن نتیجه آزمایش نشون نده که حامله‌ای."»

«من گفتم: "نه بابا، پس دیگه مال تو رو استفاده نکنیم، باید از مال بچه استفاده کنیم." آخر ترسیدم نتیجه آزمایش نشان بدهد که حامله‌ام. خیلی ترسیدم. به نظرم قبلا برای کسی اتفاق افتاده بود که اینقدر ترسیدم.»

قرار است اواخر این ماه تایسون برای چند مبارزه نمایشی با روی جونز جونیور، بوکسور کهنه‌کار، از بازنشستگی بیرون بیاید. صحبت‌هایی هم ار مبارزه دوباره با رقیب قدیمی‌اش اوندر هولیفیلد کرده، که در دهه  ۱۹۹۰ در دو مبارزه معروف به او باخت.

تایسون در باره احیای رقابت دیرینش با هولیفیلد گفت: «اگر مردم بخواهند، اگر عملی باشد، حتما. خیلی دلم می‌خواهد.»

هولیفیلد هم این هفته به امکان مبارزه دوباره اشاره کرد و در رسانه‌های اجتماعی نوشت: «کی دوست دارد مبارزه سوم هولیفیلد با تایسون را ببیند؟ یا چه کس دیگری را دوست دارید در مبارزه نمایش با من در رینگ ببینید؟»

با توجه به ۵۴ ساله بودن تایسون، بازگشت او به رینگ با انتقاد روبه‌رو شده، ولی او می‌گوید برای مشت‌زنی پیر نیست.

«کلمه پیرمرد اصلا معنی ندارد. الان یک دوره جدید با طرز فکر جدید است. می‌خواهیم این کار را انجام بدهیم. گاهی خدایان جنگ آدم را احیا می‌کنند و می‌گویند "وقتش است باز هم بجنگی".»

«اگر آماده نبودم که همچین کاری نمی‌کردم. من هنوز بوکس می‌کنم تا ببینم آماده ام یا نه. می بینم که آماده‌ام.»

© The Independent

بیشتر از ورزش