علاقه مایک تایسون به تکرار مبارزه تاریخی خود با ایواندر هالیفیلد

این دو بوکسور سنگین‌وزن آمریکایی در سال‌های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ دو رویارویی معروف با هم داشتند

تایسون قرار است اواخر این ماه موقتا از بازنشستگی خارج شود-Noam Galai/Getty Images for AYS Sports Marketing/AFP

مایک تایسون گفت که دوست دارد دوباره با رقیب قدیمی خود ایواندر هالیفیلد مبارزه کند. 

این دو بوکسور سنگین‌وزن آمریکایی در سال‌های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ دو رویارویی معروف با هم داشتند که در هر دو هالیفیلد پیروز میدان شد. دومین مسابقه بین آن‌ها به دلیل حرکت مشهور گاز گرفتن گوش رقیب از سوی تایسون که برای او جریمه محرومیت از بازی به همراه داشت، تاریخ‌ساز شد. 

تایسون قرار است اواخر این ماه موقتا از بازنشستگی خارج شود و در یک بازی نمایشی مقابل روی جونز جونیور به میدان رود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تایسون در پاسخ به این سؤال که آیا دوست دارد رقابت خود را با هالیفیلد تکرار کند، گفت: «این کاری است که همیشه می‌توانیم انجامش دهیم. اگر مردم بخواهند و اگر به اندازه کافی عملی باشد. من دوست دارم آن رویارویی را تکرار کنم.» 

هالیفیلد نیز در این هفته با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی به این احتمال اشاره کرد: «چه کسی دوست دارد دور سوم مبارزه هالیفیلد در برابر تایسون را تماشا کند؟ یا دوست دارید با چه کس دیگری در یک بازی نمایشی وارد رینگ شوم؟» 

بازگشت تایسون به رینگ به دلیل سن او مورد انتقاد قرار گرفته است. او اکنون ۵۴ ساله است، اما مدعی است که برای مبارزه خیلی پیر نیست. 

وی افزود: «آدم‌های سن‌وسال‌دار! این عبارت دیگر معنی هم ندارد. سن‌وسال‌دار؛ یعنی فقط یک زمان جدید، یک تفکر جدید در زندگی. این همان کاری است که ما می‌خواهیم انجام دهیم. گاهی اوقات خدایان جنگ شما را زنده می‌کنند و می‌گویند که کارهای بیشتری مانده است که انجام دهید. 

اگر برای این کار آماده نبودم، این کار را نمی‌کردم. من هنوز بوکس‌بازی می‌کنم تا بدانم می‌توانم یا نه و می‌دانم که هنوز می‌توانم.» 

از تایسون همچنین سؤال شد که آیا علاقه‌مند است با ستاره‌های کنونی سنگین‌وزن مانند آنتونی جاشوا و تایسون فیوری بوکس بازی کند یا نه؟ 

وی گفت: «این فکر نوآورانه‌ای است. من با استفاده از مهارت‌هایم با بهترین سنگین‌وزن‌های امروز جهان رویارویی کنم. فکرش وسوسه‌کننده است.» 

© The Independent

بیشتر از ورزش