با پایان ریاست‌جمهوری ترامپ، مصونیت او نیز از میان می‌رود

زینب سلیمانی: باخت ترامپ قمارباز و جنایتکار در انتخابات آمریکا امری نیست که خوشحالی خود از آن را پنهان کنیم

خطیب زاده: مقامات اسرائیلی خیلی جنگ دوست‌هستند ولی می‌خواهند این کار با خون سربازان آمریکایی انجام شود - عکس از وبسایت دیپلماسی ایرانی

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی درباره پیام انتخابات اخیر ایالات متحده گفت دولتی در آمریکا بر سر کار بود که نرم‌های بین‌المللی را از بین برده و گردنکشی می‌کرد و «در گردن‌کشی خود بسیار بی‌پرده بود.»

سعید خطیب‌زاده که در کنفرانس خبری هفتگی وزارت امور خارجه شرکت کرده بود، به سخنان یکی از مشاوران جو بایدن واکنش نشان داد و گفت که نظرات مشاور بایدن برای ما مهم نیست. اینها مباحث انتخاباتی است و مبنای قضاوت ما هم نیست.

او با اشاره به  بازنگری در توافقنامه برجام اظهار داشت که این حرف نشان از ساده‌اندیشی دارد و افزود که آمریکا ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ بوده و از برجام خارج شده، بنابراین ایران در جایگاه خواهان است و آمریکا باید پاسخ دهد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی هم‌زمان با حمله لفظی به دولت کنونی آمریکا و با ارجاع به سخنان محمدجواد ظریف، در سخنانی کنایه‌آمیز کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس را «خریداران امنیت» از «روان‌پریشانی» خواند که جز به پول و سلاح به چیز دیگری نمی‌اندیشند.

ایرنا به نقل از خطیب‌زاده و درباره سخنان برخی از مقامات اسرائیلی در مورد احتمال جنگ ایران و اسرائیل پس از پیروزی جو بایدن نوشت: «مقامات اسرائیلی خیلی جنگ‌دوست ‌هستند ولی می‌خواهند این کار با خون سربازان آمریکایی انجام شود.»

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی همچنین گفت که برای عاملان قتل سلیمانی مصونیت قائل نیستیم و این افراد همیشه در لیست تعقیب ما قرار خواهند داشت.

در همین راستا، در حساب توییتر منتسب به زینب سلیمانی، دختر قاسم سلیمانی آمده است: «باخت ترامپ قمارباز و جنایتکار در انتخابات آمریکا امری نیست که خوشحالی خود از آن را پنهان کنیم.»

قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس بود که سال گذشته در عراق توسط پهپاد آمریکایی ترور شد.

بیشتر از