آمار تلفات کرونا در فرانسه از ۴۰ هزار نفر گذشت

«موج دوم شدید و بی‌رحمانه از راه رسیده است»

وزارت بهداشت فرانسه در تازه‌ترین بیانیه‌اش هشدار داد که موج دوم تمامی مناطق کلان‌شهری این کشور را دربرگرفته است- JEFF PACHOUD / AFP

هم‌زمان با رسیدن شمار مبتلایان روزانه کرونا به حدنصاب جدید و گذشتن تلفات کل از مرز ۴۰ هزار نفر، نخست‌وزیر فرانسه از مردم خواست محدودیت‌های قرنطینه سراسری را رعایت کنند. 

ژان کاستکس پس از دیدار با کارکنان بیمارستان «سی‌اچ‌او هوپیتال نورد» در شهر شمالی سنت‌اتین گفت موج دوم کووید-۱۹ «شدید و بی‌رحمانه از راه رسیده است». 

او روز شنبه در توییتر نوشت: «مراکز بیمارستانی به حد اشباع رسیده‌اند و خدمه درمانی بار دیگر تحت فشار قرار گرفته‌اند. بیایید به آن‌ها احترام بگذاریم و محدودیت‌های قرنطینه را رعایت کنیم. بیاید تا حد امکان معاشرت‌هایمان را محدود کنیم.»

به گفته وزارت بهداشت فرانسه حدود ۲۰ هزار بیمار کووید-۱۹ طی هفت روز گذشته در بیمارستان‌های این کشور پذیرفته شده‌اند تا شمار کل بستری‌های ناشی از ابتلا به کرونا به بیش از ۳۰ هزار نفر برسد. 

اندکی بیش از ۴۵۰۰ نفر از این بیماران نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند. 

روز شنبه مرگ ۲۷۱ بیمار کرونای دیگر را هم تایید کردند تا شمار کل تلفات در بیمارستان‌ها و سایر مراکز مثل خانه‌های سالمندان به ۴۰ هزار و ۴۳۹ نفر برسد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

غروب شنبه هم‌زمان با گذشتن شمار تلفات از مرز ۴۰ هزار نفر شمار مبتلایان جدید هم به ۸۶ هزار و ۸۵۲ نفر رسید که حدنصاب ثبت شده در روز قبل از آن را پشت سر گذاشت. روز یکشنبه آزمایش ۴۰ هزار نفر دیگر هم مثبت شد تا شمار کل مبتلایان به یک میلیون و ۷۸۷ هزار و ۳۲۴ نفر برسد. 

وزارت بهداشت فرانسه در تازه‌ترین بیانیه‌اش هشدار داد که موج دوم تمامی مناطق کلان‌شهری این کشور را دربرگرفته است. 

در این بیانیه هم‌چنین آمده است: «وضعیت کرونا در بیمارستان‌ها خیلی نگران‌کننده است و اگر پیشرفت همه‌گیری تداوم داشته باشد، در هفته‌های آینده تمام مناطق دچار تنش خواهند شد.» 

طبق اعلام این وزارت‌خانه طی هفت روز گذشته شمار مبتلایان جدید ۴۵۷ نفر از هر صد هزار نفر جمعیت بوده است. 

دور دوم قرنطینه سراسری از ۳۰ اکتبر در فرانسه آغاز شد. فروشگاه‌های غیراساسی تعطیل شده‌ و به مردم اعلام کردند که فقط برای خریدهای اساسی، ورزش روزانه و انجام کارهایی که به صورت دورکاری میسر نیست، از خانه بیرون بروند. 

این محدودیت‌ها قرار است تا اول دسامبر برقرار باشد ولی اگر شمار مبتلایان جدید همچنان بیش از پنج هزار نفر باشد تمدید خواهد شد.

© The Independent

بیشتر از جهان