مدیر ستاد انتخاباتی جو بایدن کیست؟

اولین زنی که یک دموکرات را در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رساند

جنیفر اومالی دیلون و خانواده اش در کنار هیلاری کلینتون نامزد پیشین ریاست جمهوری آمریکا - عکس از رسانه های اجتماعی

مدیر ستاد انتخاباتی جو بایدن اولین زنی است که مدیریت کارزارهای انتخاباتی کاندیدای برنده دموکرات را بر عهده داشته است.

جن اومالی دیلون، ۴۴ ساله، همچنین دومین زن پس از کلی‌ان کانوی است که مدیریت ستاد انتخابات ریاست جمهوری کاندیدای برنده را بر عهده گرفته‌اند. کانوی در سه ماه منتهی به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، مدیریت ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ را بر عهده داشت که به پیروزی رسید. 

صبح روز شنبه با اعلام پیروزی بایدن در پنسیلوانیا، آرای الکترال وی از مرز ۲۷۰ گذشت و بنابراین به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری معرفی شد. او روز ۲۰ ژانویه در واشنگتن دی‌سی سوگند خواهد خورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم دیلون در کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ مدیریت ستاد انتخاباتی «بتو او رورکس» را بر عهده داشت که ناکام ماند، ولی در آوریل ۲۰۲۰ با گرفتن جای «گرِگ شوالتس» و «آنیتا دان» به همان سمت در ستاد بایدن برگزیده شد. آقای شولتس و خانم دان به عنوان مشاور ارشد در کنار وی باقی ماندند.

اولین تجربه انتخابات ریاست جمهوری این زن ۴۴ ساله در سال ۲۰۰۰ بود، که به عنوان مدیر امور اجرایی برای ستاد ال گور کار می‌کرد و سپس تا پایان رقابت‌های ناموفق وی، مدیریت اجرایی مناطق را به عهده داشت.

او سپس در دو ستاد انتخاباتی ناموفق جان ادواردز در سال ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ انجام وظیفه کرد و پس از آن، معاون مدیر ستاد انتخاباتی باراک اوباما در سال ۲۰۱۲ شد که به موفقیت رسید.

افزون بر آن، دیلون در سال ۲۰۱۶ به ریاست کمیسیون اصلاح وحدت در کمیته ملی دموکرات رسید.

مجله ونیتی فیر گزارش داده است که دیلون بخش بزرگی از کارزار بایدن را به ایالت‌های «دیوار آبی» میشیگان، پنسیلوانیا، و ویسکانسین اختصاص داد که ترامپ در سال ۲۰۱۶ با اختلاف اندک، از این ایالت‌ها پیروز بیرون آمد. بایدن نهایتا در هر سه ایالت برنده شد و در مجموع ۴۶ رأی الکترال حیاتی از آنها به دست آورد.

بایدن در جریان کارزار انتخاباتی خود ۱۳ بار به پنسیلوانیا سفر کرد که سه برابر بیشتر از بقیه ایالت‌ها بود. یکی از نزدیکان بایدن به ونیتی فیر گفته است: «جن این طوری کار می‌کند: مراسم اصلی را در نظر می‌گیرد و مطمئن می‌شود که تمام ریزه‌کاری‌ها رعایت شده‌اند.»

بن لابولت که همکار دیلون هنگام کار در ستاد انتخاباتی اوباما بود، افزود که او «استاد» است.

او گفت: «جن استراتژیست برجسته‌ای است که ایالت‌های چرخشی را مثل کف دستش می‌شناسد و با شناختی که از مکانیزم‌ها و زیرساخت‌های حزب دموکرات دارد، می‌داند چه نوع داده‌هایی باید فراهم شوند تا رأی‌دهندگان به اقناع برسند.»

لابولت افزود: «او هم استاد روش‌های سنتی کارزارهای انتخاباتی است و هم روش‌های مدرن دیجیتالی.»

© The Independent