بایدن: خشم و جنگ لفظی را پشت سر بگذاریم

ستاد انتخاباتی ترامپ هنوز نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را قبول نکرده است

جو بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا-ROBERTO SCHMIDT / AFP

جو بایدن در اولین اظهارنظر خود به عنوان رئیس جمهور منتخب، از آمریكا خواسته است «خشم و جنگ لفظی را پشت سر بگذاریم.»

معاون سابق رئیس جمهور قرار است عصر روز شنبه در یک مهمانی پیروزی در ویلمینگتون در ایالت دلاور سخنرانی کند. خانم کاملا هریس، معاون رئیس جمهور منتخب، در این جشن پیروزی به او خواهد پیوست.

در بیانیه‌ای کوتاه، آقای بایدن ۷۷ ساله مضامینی را که در جریان مبارزات انتخاباتی خود برای کاخ سفید و در روزهای پس از روز انتخابات گفته بود، تکرار کرد.

وی گفت: «من به خاطر اعتمادی كه مردم آمریکا به من و معاون منتخب رئیس جمهور هریس قائل شده‌اند، خاضعانه احساس افتخار می‌کنم.»

«در برابر موانع بی سابقه ای‌، تعداد بی‌سابقهای از آمریکایی‌ها رأی دادند. یک بار دیگر ثابت کردیم که دموکراسی در قلب آمریکا می‌تپد.»

وی افزود: «با پایان کارزار انتخاباتی، وقت آن است که خشم و جنگ لفظی را پشت سر بگذاریم و به عنوان یک ملت دور هم جمع شویم.»

در مقابل، دونالد ترامپ اصرار دارد که پیروزی آقای بایدن هنوز مسجل نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ستاد انتخاباتی وی در بیانیه‌ای گفت: «همه ما می‌دانیم که چرا جو بایدن عجله دارد تا با دروغ خود را به عنوان برنده معرفی کند و چرا متحدان رسانه‌ای او بسیار تلاش می‌کنند تا به او کمک کنند: آنها نمی‌خواهند حقیقت فاش شود.»

وی افزود: «حقیقت ساده این است كه این انتخابات هنوز پایان نیافته است. جو بایدن به عنوان برنده هیچ ایالتی تایید نشده است چه برسد به ایالات کلیدی که آرای آن ها باید بازخوانی شود یا ایالاتی که ستاد انتخاباتی ما قرار است نتیجه‌ آن را با شکایت‌های حقوقی معتبری که می‌تواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد، به چالش بگیرد.»

«به عنوان مثال، در پنسیلوانیا ، ناظران انتخاباتی ما اجازه نظارت معنادار برای مشاهده روند شمارش آرا را نداشتند. آرا قانونی تصمیم می‌گیرند که رئیس جمهور کیست، نه رسانه‌های خبری.»

به نظر نمی‌رسد که بیانیه آقای ترامپ آقای بایدن را مرعوب کرده باشد.

او گفت: «وقت آن است که آمریکا متحد شود. و زخم‌های خود را التیام بدهد.»

«ما ایالات متحده آمریکا هستیم. کاری نیست که نتوانیم انجام دهیم، اگر با هم متحد باشیم.»

© The Independent

بیشتر از جهان