هشدار درباره شیوع آنفلوآنزای مرغی در اروپا

هلند پس از تشخیص شیوع آنفلوانزای مرغی دستور سر به نیست کردن ۲۰۰ هزار مرغ را صادر کرد

مرغداری یک صنعت ۱.۶ میلیارد یورویی در هلند است- Sander Koning / ANP / AFP

فرانسه پس از گزارش چند مورد آنفلوآنزای مرغی در اروپا، مناطقی از کشور خود را برای مقابله با این بیماری به حال آماده‌باش در آورده است.

در مصوبه دولت به مرغداری‌ها دستور داده شده است که برای جلوگیری از شیوع این بیماری مرغ‌ها را در محیط سرپوشیده نگهداری کنند یا با نصب توری از تماس آنها با پرندگان وحشی جلوگیری کنند.

دولت در این دستور گفته است: «بالا بردن سطح هشدار نتیجه شناسایی ویروس در پرندگان وحشی نزدیک مرزهای فرانسه در جریان مهاجرت آنها است.»

در ساعات اولیه روز، هلند پس از تشخیص شیوع آنفلوانزای مرغی در یک مرغداری در شهر پویفلیک در شرق آن کشور، دستور سر به نیست کردن ۲۰۰ هزار مرغ را صادر کرد.

به گفته آژانس‌های بهداشتی و غذایی اتحادیه اروپا، این بیماری در میان پرندگان بسیار مسری است، اما خطرات انتقال آن به انسان کم است. با این حال، در گذشته موارد انتقال آن بیماری به انسان گزارش شده است و در صورت بروز، می‌تواند کشنده باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سایر مرغداری‌های مجاور پویفلیک همینک در حال آزمایش این بیماری هستند. در همین حال، به مرغداران هلندی دستور داده شده است که مرغ‌ها را تا اطلاع ثانوی در محیط سرپوشیده نگه دارند تا از انتقال آن جلوگیری شود. دولت همچنین حمل و نقل مرغ‌ها را در شعاع ۱۰ کیلومتری مرغداری‌ها ممنوع کرده است.

این دومین مورد گزارش شده در ماه گذشته است. در اوایل ماه اکتبر، مقامات بهداشتی هلند از کشتار ۳۵۷۰۰ مرغ در یک مرغداری در اتلفراست که ۴ کیلومتر با آخرین مورد گزارش شده فاصله دارد، خبر داده بودند.

مرغداری یک صنعت ۱.۶ میلیارد یورویی در هلند است و حدود ۱۰ هزار نفر را در ۲ هزار مرغ‌داری در استخدام دارد. این کشور بزرگترین صادرکننده گوشت مرغ و تخم‌مرغ در کل اروپا است. روز دوشنبه، دولت بریتانیا نیز پس از کشف موارد آنفلوانزای مرغی، دستور کشتار ۱۳ هزار مرغ را در یک مرغداری در فرودشم، چشایر، صادر کرد.

ماه گذشته اتحادیه اروپا از کشورهای عضو خواست تا نظارت بر بیماری آنفلوانزای مرغی در میان پرندگان وحشی و خانگی را افزایش دهند.

در تنظیم این خبر از گزارش‌های خبرگزاری‌های دیگر استفاده شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان