فیس‌بوک حساب‌های ایرانی حامی اعتراضات اسرائیل را حذف کرد

«افراد پشت این حساب‌ها هویت خود را مخفی کرده‌بودند اما رد آنها در یک شرکت فناوری اطلاعات مستقر در تهران پیدا شد»

۱۲ حساب فیس‌بوک و دو صفحه و ۳۰۷ حساب اینستاگرام  مسدود شد - Lionel BONAVENTURE / AFP

فیس‌بوک اعلام کرد چندین حساب جعلی مستقر در ایران که از اعتراضات علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل حمایت می‌کردند را حذف کرده‌است.

فیس‌بوک به‌تازگی موارد مختلفی از «اقدامات مشکوک هماهنگ شده» در سراسر جهان را شرح داده‌است. ایجاد حساب‌های جعلی برای دخالت در سیاست کشورهای دیگر در راستای این اقدامات است. گفته شده که این حساب‌ها از شبکه اجتماعی حذف شده‌اند.

اطلاعیه فیس‌بوک در گزارش ماهانه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد، اعلام شده‌است. بر اساس این گزارش، چنین مواردی در ۱۲ حساب فیس‌بوک و دو صفحه و ۳۰۷ حساب اینستاگرام مشاهده شده‌است. آنها مطالبی را به زبان عبری و عربی درباره اعتراضات در اسرائیل و عراق به اشتراک گذاشته بودند.

فیس‌بوک گفت که افراد پشت این حساب‌ها هویت خود را مخفی کرده‌بودند اما این شرکت قادر به ردیابی آنها در یک شرکت فناوری اطلاعات مستقر در تهران بوده‌است. طبق این گزارش، شبکه حساب‌های جعلی حدود ۱۰ هزار دنبال‌کننده داشت و در مراحل اولیه جذب مخاطب بود.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، نتانیاهو و هوادارانش از این گزارش استفاده کرده و گفتند که این ثابت می‌کند ایران از اهداف مخالفان سیاسی او حمایت می‌کند. از سوی دیگر، جنبش پرچم سیاه، یکی از اصلی‌ترین گروه‌های معترض، نخست وزیر را به انجام اقدام تحریک‌آمیز متهم کرد و طرفدارانش را دعوت کرد تا در اعتراض هفتگی بعدی در روز شنبه شرکت کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به دلیل برنامه هسته‌ای تهران، حمایت از گروه‌های شبه نظامی منطقه و لفاظی‌های رهبران ایران، اسرائیل این کشور را بزرگترین تهدید خود می‌داند.

اسرائیل اعلام کرده که حمله سایبری بزرگی را که در اوایل سال جاری زیرساخت‌های آب شرب این کشور را هدف قرار داده بود، خنثی کرده‌است. اسرائیل مظنون است که دو هفته بعد با حمله سایبری به بندر شهید رجایی، مقابله به مثل کرده است.

اسرائیل و ایران سال‌ها درگیر جنگ‌های پنهانی بوده‌اند که شامل هک با فناوری پیشرفته و حملات سایبری است. معروف‌ترین حملات، اتهام انتقال یک ویروس رایانه‌ای به نام «استاکس نت» از سوی آژانس‌های اطلاعاتی ایالات‌متحده و اسرائیل در تاسیسات هسته‌ای ایران و مختل کردن آنهاست.

بیشتر از