تشدید تدابیر امنیتی برای محافظت از ‌بایدن

اگر ترامپ از پذیرش شکست خودداری کند ممکن است سرویس‌های مخفی تا زمان حل اختلافات از هردو نامزد حفاظت کنند

جو بایدن نامزد حزب دموکرات- JIM WATSON / AFP

به گزارش نشریه واشینگتن پست، با پیش‌بینی احتمال پیروزی آقای بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ و نطق پذیرش او در ایالت دلاور، تدابیر امنیتی حفاظت از او افزایش می‌یابد. 

این نشریه به نقل از دو منبع مطلع از طرح‌های امنیتی، گزارش داد در حالی که ستاد انتخاباتی آقای بایدن خود را برای اعلام بالقوه پیروزی آماده می‌کند، سرویس مخفی آمریکا روز جمعه واحدهای تقویتی به ناحیه ویلمینگتون اعزام می‌کند. 

ستاد انتخاباتی بایدن به سرویس مخفی خبر داده است که نامزد انتخاباتی حزب دموکرات همچنان دست کم برای یک روز دیگر از مرکز همایش‌های ویلمینگتون که قرار است روز جمعه از آن یک نطق مهم ایراد کند، استفاده خواهد کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هرچند به جزییات تدابیر حفاظتی اضافی برای «رئیس جمهور» اشاره نشد، اما این نشریه می‌گوید با نزدیک شدن به زمان نطق آقای بایدن، بر تعداد مامورین امنیتی اطراف او افزوده خواهد شد. نه سرویس‌های مخفی و نه ستاد انتخاباتی بایدن به گزارش واشینگتن پست واکنش نشان نداده‌اند. 

انتظار می‌رود نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری در ساعات بامداد روز جمعه به وقت محلی یا در طول روز - بسته به شمارش آراء در پنسیلوانیا و جورجیا و نیز آریزونا، نوادا و کارولینای شمالی - اعلام شود. 

در حال حاضر کفه ترازو با ۲۷۰ رای لازم کالج الکترال به نفع آقای بایدن است. روز پنجشنبه اما دونالد ترامپ گفت مخالفان ناشناس «در صدد تقلب در انتخابات هستند.»

ستاد انتخاباتی ترامپ در چند مورد به منظور به تعویق انداختن شمارش آراء در چند ایالت از جمله پنسیلوانیا و جورجیا به دادگاه شکایت برده است. 

اگر آقای ترامپ پس از اعلام رای کالج انتخابات از پذیرش شکست خودداری کند، ممکن است سرویس‌های مخفی تا زمان حل اختلافات از هردو نامزد حفاظت کنند.

© The Independent

بیشتر از جهان