تاثیر همه‌‌گیری کرونا بر انتخابات آمریکا

نیمی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که شیوع بیماری در آمریکا تحت کنترل است

از هر ۱۰رای‌دهنده ۳ نفر گفتند که وضعیت اقتصادی مهمترین مسأله آمریکا باقی می‌ماند  REUTERS/Andrew Kelly

یک نظرسنجی جامع از رای‌دهندگان که توسط آسوشیتدپرس انجام گرفته نشان می‌دهد که دو سوم رأی‌دهندگان آمریکا، تصمیم خود را بر پایه نظری که نسبت به دونالد ترامپ دارند گرفته‌اند.

نظرسنجی «رای‌گیری» آسوشیتدپرس همچنین نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها، با تقریبا ۴ از ۱۰ رأی، بحران سلامت عمومی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا را مهم‌ترین معضل پیش روی آمریکا می‌دانند.

نزدیک به ۶ از ۱۰ نفر گفته‌اند که آمریکا مسیر نادرستی را در رابطه با کووید-۱۹ در پیش گرفته است.

این نظرسنجی، عمق تأثیر همه‌گیری روی آمریکایی‌ها را مورد بررسی قرار داد و نشان داد از هر ۱۰ شرکت‌کننده ۴ نفر شغل یا درآمد خانوادگی خود را از دست داده‌اند.

تقریبا ۲ نفر از ۱۰ شرکت‌کننده گفته‌اند که دوست نزدیک یا عضوی از خانواده خود را در اثر بیماری از دست داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز، بیش از ۲۳۰ هزار نفر در آمریکا در اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده و بیش از ۹ میلیون نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

نرخ بیکاری در اثر سقوط اقتصاد ناشی از همه‌گیری که منجر به تعطیلی انبوه کسب و کارها و ضرر بیمه‌های کارمندی برای میلیون‌ها آمریکایی شد، در سطح تقریبا ۸ درصد باقی مانده است. بر اساس گزارش اداره آمار کارگران، بیش از ۲۳ میلیون نفر، یعنی نرخ ۱۴.۷ درصد، در ماه آوریل بیکار شدند که بیشترین میزان در طول تاریخ بوده است.

از هر ۱۰ رای‌دهنده ۳ نفر گفته‌اند که وضعیت اقتصادی مهمترین مسأله آمریکا باقی می‌ماند، در حالی که یک دهم شرکت‌کنندگان معضل تبعیض نژادی را بالاترین مشکل آمریکا دانستند. در عین حال، تقریبا نیمی از رأی‌دهندگان تبعیض نژادی را مشکلی «بسیار جدی» در آمریکا دانستند.

نیمی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفته‌اند که شیوع بیماری در آمریکا تحت کنترل است، در حالی که ۶ از ۱۰ نفر گفته‌اند اقتصاد در وضعیت ضعیفی قرار داد (تقریبا ۴ از ۱۰ نفر معتقدند وضعیت اقتصادی کشور «عالی» یا «خوب» است).

© The Independent

بیشتر از جهان