آیا نیوهمپشایر می‌تواند به ترامپ برای حفظ مقام ریاست‌جمهوری کمک کند؟

نیوهمپشایر یکی از ایالت‌های چرخشی است که بیشتر رأی‌دهندگان آن سفیدپوست هستند

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا - MANDEL NGAN / AFP

نیوهمپشایر تنها یکی از معدود ایالت‌های آمریکا موسوم به «چرخشی» است که دونالد ترامپ جمهوری‌خواه و جو بایدن دموکرات هر دو تلاش می‌کنند بیشترین رأی را کسب کنند.

این ایالت تنها چهار رأی «الکتورال» دارد و هیلاری کلینتون توانست در جریان انتخابات مقدماتی درون‌حزبی حزب دموکرات در سال ۲۰۰۸ باراک اوباما را در آن شکست دهد.

اما او سال ۲۰۱۶ برای کسب نامزدی حزب دموکرات رقابت را در نیوهمشایر به برنی سندرز واگذار کرد و در انتخابات سراسری هم با فاصله خیلی کمی ترامپ را شکست داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نظام انتخاباتی آمریکا بر مبنای آرای الکتورال طراحی شده و هر نامزد برای راهیابی به کاخ سفید، به جای آرای مستقیم مردم، باید دست کم ۲۷۰ رای از ۵۳۸ رای الکتورال را کسب کند.

تعداد آرای الکتورال در هر ایالت متفاوت است و به همین دلیل رقابت در برخی ایالت‌ها سنگین‌تر است؛ به ویژه در ایالت‌های «چرخشی» که عموما به حزب خاصی وابستگی ندارند.

نیوهمپشایر یکی از این ایالت‌ها است، که بیشتر رأی دهندگان آن سفیدپوست هستند و آرای آنها در گذشته حکایت از آن دارد که گرایش‌های محافظه‌کارانه نداشته و موضعی معتدل دارند.

آخرین نظرسنجی‌ها در این ایالت نشان می‌دهد جو بایدن، معاون رئیس جمهوری سابق، آرام اما پیوسته همچنان از دونالد ترامپ، که برای ماندن در کاخ سفید تلاش می‌کند، پیش است.

© The Independent

بیشتر از جهان