آمار مبتلایان به کرونا در ایران از ۹ هزار نفر گذشت

«آمار جان‌باختگان کرونای استان تهران تا سه هفته آینده کاهش نخواهد داشت»

۲۷ استان ایران برای ماه‌های متوالی در شرایط قرمز کرونا قرار دارند- Majid Asgaripour/WANA via REUTERS

آمار مبتلایان به کرونا در ایران به حدود ۹ هزار نفر در هر روز رسید و روزانه نیز بیش از ۴۰۰ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را در کشور از دست می‌دهند. براساس گزارش وزارت بهداشت در ایران مجموع آمار بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۶۳۷ هزار و ۷۱۲ نفر رسیده است.

به گفته سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت در ایران ۵۳۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. پیش‌تر مقام‌های این وزارت‌خانه گفته بودند که نیمی از بیماران بدحال مبتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران نیز گفت: «آمار جان‌باختگان کرونای استان تهران تا سه هفته آینده کاهش نخواهد داشت.»

هم‌زمان نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونای تهران گفت: «از آن جا که آمار ابتلا در کشور دقیق نیست، بنابراین قضاوت درباره آمار واقعی مرگ‌ومیرها امکان‌پذیر نیست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا نیز با اشاره به افزایش شیوع کرونا که باعث شده است تا بیماران بدحال بیشتر در معرض مرگ‌ومیر قرار گیرند، خواستار افزایش میزان انجام آزمایش و امکان دسترسی مردم به ازمایش‌گیری ارزان در کشور شد.

به گفته خانم محرز به دلیل گرانی هزینه آزمایش کرونا، افرادی که با فرد مبتلا در ارتباط بوده‌اند، امکان انجام آزمایش کرونا را ندارند و این مساله به شیوع بیشتر کرونا کمک می‌کند.

در عین حال سخنگوی وزارت بهداشت در ایران نیز نسبت به انتقال ویروس کرونا در فضاهای سربسته و فاقد تهویه مناسب هشدار داد و گفت که لازم است از برگزاری مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی نیز خودداری شود.

۲۷ استان ایران برای ماه‌های متوالی در شرایط قرمز کرونا قرار دارند.

بیشتر از