جام قهرمانان اروپا: دو شب خوش برای تیم‌های انگلیسی

منچسترسیتی، لیورپول، چلسی و منچستریونایتد بر حریفان خود غلبه کردند

لیونل مسی در وقت اضافه دومین گل تیمش را با ضربه پنالتی به ثمر رساند - MARCO BERTORELLO / AFP

در دور دوم لیگ قهرمانان اروپا که سه‌‌شنبه و چهارشنبه شب برگزار شد، هر چهار تیم انگلیسی به پیروزی‌های دلچسبی دست یافتند.

در ورزشگاه اولدترافورد، شاگردان اوله گونا سولشر با پنج گل، تیم آربی لایپزیگ آلمان را در هم کوبیدند. مارکوس رشفورد در این بازی هت تریک کرد و دو گل‌ دیگر بازی را گرینوود و مارشیاله به ثمر رساندند.

آبی پوشان چلسی که به شهر کراسنودار روسیه سفر کرده بودند، با نمایشی تماشایی در خانه حریف و با گل‌های هادسن-اودوی، ورنر، زیچ و پولیسیچ میزبان را به زانو درآوردند تا شاگردان فرانک لمپارد با اندوخته‌ای خوب به استنفورد بریج برگردند.

مارسی فرانسه که در زمین خود میزبان منچسرسیتی بود با گل‌های تورس، گوندگان و استرلینگ شکست بدی خورد و شاگردان پپ گواردیولا با سه امتیاز شیرین به ورزشگاه الاتحاد برگردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ورزشگاه انفیلد، یورگن کلاپ در بابر تیم دانمارکی میدتیلاند، به سه مهاجم اصلی‌اش – صلاح، مانه و فرمینیو – استراحت داده بود، اما پس از ناکامی از گشودن دروازه حریف در نیمه اول، آن سه را به زمین آورد. سرخ‌پوشان لیورپول در نهایت با گل‌های دیوگو ژوتا و محمد صلاح، بازی را بردند، اما شیرینی پیروزی به کام کلاپ تلخ شد، چرا که فابینیو، مدافع برزیلی تیمش، دچار کشیدگی کشاله ران شد و روشن نیست آسیب‌دیدگی‌اش چقدر جدی است.

پیش‌تر، ویرجیل ون‌دایک، دفاع باندقامت و هلندی لیورپول در بازی با اورتون و بر اثر خطای دروازه بان این تیم، به‌شدت آسیب دیده بود و نتیجه آزمایش‌ها نشان داد که نیاز به جراحی رباط زانو دارد و شاید کل بازی‌های باقی مانده این فصل را از دست بدهد.ت حالا لیورپول با مشکلی اساسی در قلب دفاع خود روبه‌روست.

در دیگر بازی‌های دور دوم، آتالانتا و آژاکس مساوی کردند تا لیورپول به صدر گروه دی صعود کند.

اما ناکامی‌های رئال مادرید بازهم ادامه یافت، و در زمین مونشن گلادباخ به نتیجه‌ای بهتر از تساوی دو بر دو دست نیافت. در مقابل، بارسلونا در زمین یوونتوس با دو گل دمبله و مسی سه امتیاز بازی را به جیب ریخت.

در گروه آ، بایرن مونیخ به نمایش مقتدرانه خود ادامه داد و با گل‌های پاوارد و مارتینز آگوئیناگا، از زمین لوکوموتیو مسکو پیروز بیرون آمد.

بیشتر از ورزش