‌دیدار پادشاه سابق بلژیک با دختر به‌جا مانده از رابطه عشقی‌اش

آلبرت برای حدود یک دهه رابطه پدر و فرزندی با دخترش را انکار می‌کرد

این دیدار در حضور همسر آلبرت در قصر بلویدر، محل سکونت رسمی زوج سلطنتی در حومه بروکسل انجام شد-ROYAL PALACE OF BELGIUM / AFP

شاه سابق بلژیک، آلبرت دوم، پس از آن که سال‌ها انکار می‌کرد پدر شاهزاده تازه کشف شده است، با دلفین دو ساکس کوبورگ، فرزند حاصل از عشق خود، دیدار کرد.

این دیدار، که در حضور همسر آلبرت، ملکه سابق پائولا، صورت گرفت روز یکشنبه در قصر بلویدر، محل سکونت رسمی زوج سلطنتی در حومه بروکسل انجام شد. این سه تن در یک اطلاعیه مشترک اعلام کردند، «فصل تازه‌ای در زندگی آنها آغاز شده پر از احساس، خاطری آسوده، تفاهم و همچنین امید» و افزودند، «هر یک از ما توانستیم احساس و تجربه خود را با نرمی و همدلی بیان کنیم.»

خانم ساکس کوبورگ ۵۲ ساله پیش‌تر در یک پرونده قضایی تلخ و هفت ساله در حالی برنده شد که دادگاه تجدید نظر بروکسل حکم داد، او اجازه دارد از همان حقوق و امتیازات سلطنتی برخوردار باشد که سه فرزند دیگر پدر او دارند.

حکم دادگاه پس از آزمایش دی‌ان‌ی صادر شد که ثابت کرد او در حقیقت دختر آلبرت ۸۶ ساله است که در سال ۲۰۱۳ به نفع پسرش، فیلیپ شاه، از سلطنت کناره‌گیری کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آلبرت، که در سال ۱۹۹۳ تاج‌گذاری کرد، بیش از یک دهه در پرونده نسبت پدری مبارزه کرد، ولی سال گذشته در اثر تهدید دادگاه به جریمه ۵ هزار یورو در روز، مجبور شد برای انجام آزمایش دی‌ان‌ای اقدام کند. پس از آن که نتیجه آزمایش مثبت بیرون آمد، او در ماه ژانویه پذیرفت که پدر این شاهزاده بوده است.

ساکس کوبورگ، که تا همین اواخر با نام دلفین بوئل شناخته می‌شد، زمانی در سال ۱۹۹۹ در میان عموم شهرت پیدا کرد که کتابی فاش کرد او در نتیجه ۱۸ سال روابط خارج از زناشویی شاه آلبرت آن موقع با مادرش، سیبل دو سلیس لانگچامپس، به دنیا آماده است. دلفین در سال ۲۰۱۳ شکایتی را به دادگاه برد که آلبرت را پدر بیولوژیکی او معرفی می‌کرد.

بیانیه‌ای که پس از دیدار روز یکشنبه او با آلبرت و پائولو منتشر شد نشان از سختی‌های دردناکی دارد که به آن لحظه انجامیده است: «پس از این همه نابسامانی، زخم و رنج، حالا وقت بخشش، التیام و همبستگی است. ما با هم تصمیم به رفتن در این مسیر جدید گرفتیم. این راه نیاز به صبر و تلاش دارد، ولی ما مصمم هستیم.»

خانم ساکس کوبورگ پس از رأی دادگاه در مورد نام و عنوانش، در یک کنفرانس مطبوعاتی غم‌انگیز گفت از کاخ «هیچ انتظاری نداشته»، و افزود کسانی که در وضعیت مشابهی قرار دارند نباید احساس شرم کنند و باید بیایند و پدر واقعی خود را پیدا کنند. او گفت:‌«اگر کسی دنبال هویتش است، حق دارد آن را جستجو کند.»

وی دو هفته قبل به دیدار فیلیپ شاه و همسرش ملکه ماتیلده رفت که آن را «برخوردی گرم» توصیف کرد «که فرصتی برای شناختن یکدیگر به ما داد.»

© The Independent

بیشتر از زندگی