قاضی جدید دیوان عالی آمریکا: پسرفتی برای زنان

کارشناسان هشدار می‌دهند که قاضی جدید تهدیدی است علیه لقاح مصنوعی

پزشکان مطرح باروری در ایالات متحده به انتخاب رییس‌جمهور دونالد ترامپ برای این سمت انتقاد کردند و گفته‌اند که خانم برت نماینده یک گام «به عقب برای آزادی فردی زنان است» -Anna MONEYMAKER / POOL / AFP

برخی کارشناسان هشدار دادند که انتصاب ایمی کُنی بَرِت در دیوان عالی ایالات متحده تهدیدی است علیه حقوق مربوط به تولید مثل زنان.  

ایمی کُنی بَرِت، که انتصابش روز دوشنبه تایید شد، هم در حمایت از سازمان‌های مخالف با پیشگیری از بارداری سابقه دارد و هم با لقاح مصنوعی.  

در واکنش به سؤالی درباره لقاح مصنوعی در جلسه استماع در سنا درباره نامزدی در این در ماه جاری میلادی، این قاضی محافظه‌کار از پاسخ‌گویی طفره رفت.  

بر این اساس، پزشکان مطرح باروری در ایالات متحده به انتخاب رییس‌جمهور دونالد ترامپ برای این سمت انتقاد کردند و گفته‌اند که خانم ایمی کُنی بَرِت نماینده یک گام «به عقب برای آزادی فردی زنان است».  

به نوشته بیزینس اینسایدر، ایو فینبرگ، پزشک و معاون سردبیر نشریه باروری و نازایی، از جمله کسانی است که هفته گذشته نگرانی خود را اعلام کرد.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در سرمقاله‌ای نوشت که «نشاندن امی کانی برت در دیوان عالی، تهدیدی است علیه کسانی که به دنبال تشکیل خانواده از طریق لقاح مصنوعی هستند.» 

ایمی کُنی بَرِت علنا از سازمان‌هایی چون «رایت تو لایف میشیانا» حمایت کرده است که به دنبال جرم‌انگاری برخی درمان‌های لقاح مصنوعی است و می‌تواند دسترسی به لقاح مصنوعی را پیچیده کند.  

خانم فینبرگ در ادامه نوشت: «همچنان که دولت ما محافظه‌کارتر می‌شود و دیوان عالی ما به سمت محافظه‌کارتر شدن پیش می‌رود، تخطی از قانون حریم خصوصی و روابط میان پزشک و بیمار، توانایی ما را به عنوان پزشک برای مراقبت از بیمارانمان تهدید می‌کند و صادقانه بگویم، به عنوان یک زن نداشتن حق انتخاب بر بدن، مساله تهدیدکننده‌ای است.»  

سازمان تحت حمایت خانم برت که از جمله فعالان افراطی ضدسقط جنین به شمار می‌رود، معتقد است که زندگی با باروری، یا «تشخص جنینی» آغاز می‌شود.  

باربارا کلورا، رییس و مدیر اجرایی ریزالو: انجمن ملی نازایی، در گفت‌وگو با بیزینس اینسایدر هشدار داد که هرگونه قانونی که نطفه را به عنوان یک شخص قانونی به رسمیت بشناسد، می‌تواند استاندارد درمان لقاح مصنوعی را پیچیده کند.  

به گفته خانم کلورا، دلیلش این است که این روند معمولا متشکل است از تلاش برای باروری نطفه تا جای ممکن. 

روز یک‌شنبه، در رای‌گیری نهایی و آن چه که رییس‌جمهور دونالد ترامپ معتقد است، کمکی دیرهنگام به انتخابات است، تنها دو جمهوری‌خواه علیه نامزدی ایمی کُنی بَرِت رای دادند.  

© The Independent