طلب حاجت مجازی برای زائران دیوار ندبه در دوران کرونا

سازمان گردشگری اسرائیل وبسایتی برای ارسال دعای مجازی راه انداخت

دو مرد یهودی در حال نیایش در برابر دیوار ندبه در اورشلیم - EMMANUEL DUNAND / AFP

اسراییل برای گردشگران حسرت به دل امکانی فراهم کرد تا از راه دور روی دیوار معروف ندبه، دعاهایشان را بچسبانند. 

بازدیدکنندگان شهر قدیم اورشلیم از دیرباز می‌توانند دعاهایشان را روی تکه کاغذی بنویسند و درون درزهای دیوار ندبه فروکنند تا طبق افسانه‌ها مستقیم به دست خدا برسد. 

اما اکنون که همه‌گیری کرونا دست‌وپای تمامی مسافران در جهان را بسته است، سازمان گردشگری اسراییل ابتکاری به خرج داده است تا انجام این کار منحصر به فرد همچنان میسر باشد. 

یعنی گردشگران حسرت‌به‌دل فرصت دارند تا از طریق وبگاهی اختصاصی دعا یا آرزوی دیجیتالی خود را ارسال کنند و متولیان این طرح هم قول داده‌اند آن‌ها را چاپ کنند و به دیوار ندبه بچسبانند. 

البته متقاضیان باید زود می‌جنبیدند چون طرح دعای الکترونیکی فقط تا ۲۱ اکتبر برقرار بود. 

شارون ای. برشادسکی رییس دفتر گردشگری اسراییل در لندن می‌گوید: «با توجه به آن که درهای اسراییل همچنان به روی مسافران بین‌المللی بسته است، می‌خواستیم با این روش افراد مشتاق را به اماکن مقدسی متصل کنیم که در کشور ما به فراوانی وجود دارد. 

دیوار ندبه (کوتل به زبان عبری) بخش مهمی از آیین یهودیان است و در شرایط عادی هزاران مسافر معتقد به ادیان مختلف و غیرمعتقد به دیدن آن می‌آیند. 

با توجه به آن که در حال حاضر امکان سفر محدود شده است می‌خواستیم که مردم بتوانند از گوشه امن و راحت خانه‌شان این مناسک منحصر به فرد را دور از اسراییل هم انجام بدهند.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نشانی وبگاه درج این پیام‌ها israel. travel/westernwall بود. 

این تازه‌ترین مورد از طرح‌های «مسافرت از درون خانه» بود که در دوران همه‌گیری کرونا به اجرا درآمد. 

در دوران قرنطینه سراسری و کامل در بریتانیا نیز اسراییل یک رشته گشت‌های مجازی کامل اجرا کرد که طی آن می‌شد به تماشای معروف‌ترین اماکن اورشلیم رفت. 

یک راهنمای سفر در ویدیوهای این گشت‌ها اطلاعات بیشتری در مورد اماکن مقدس این شهر در اختیار بیننده می‌گذاشت و گردش ۳۶۰ درجه‌ای دوربین حس واقعی بازدید را در بیننده برمی‌انگیخت.

بیشتر از جهان